FANDOM

Bartosz Ważny - perkusista Racking Time przez całe istnienie zespołu

BiografiaEdytuj

Bartosz Ważny urodził się 3 marca 1976. Jego rodzice Mariusz (1951-2018) i Wiktoria (1951-2018) pracowali w firmie ojca Mariusza.

Mariusz Ważny amatorsko grał na perkusji i tak zapoznał z nią swoje dzieci, z czego starszego Bronka (1974-2018) nie obchodziło granie, ale Bartek był podekscytowany za każdym razem kiedy ojciec mu pozwolił zagrać.

W 1983 Bartek został zapisany do Szkoły Podstawowej nr. 8, a w 1989 poszedł do Międzynazjum nr. 6, gdzie to był w klasie razem z Rogerem Spaznym i Włodzimierzem Krętem. Trójka miała wspólną pasję: metal i szybko się zaprzyjaźniła.

W 1992 Ważny z ziomkami dostał się do Maoliceum nr. 6, a rok później założyli metalowy zespół Racking Time, który amatorsko grał na imprezach szkolnych i był szalenie popularny wśród uczniów.

W 1995 wszyscy trzej skończyli naukę i postanowili zostać profesjonalnymi muzykami i przywrócić heavymetalowi dawną chwałę. Racking Time zapisało się do Rocksnego Labelu, który obiecał że ich przyjmie jeśli znajdą jeszcze kilku członków. W krótkim czasie do zespołu dołączyli gitarzysta Klaudiusz Zacny i basista Paweł Spawruski.

Po wydaniu kilku singli, debiutowy album Racking Time wyszedł w marcu 1996 pt. "Pora rockować!" i przyniósł wielkie zainteresowanie, w pierwszym tygodniu zrzucając zespoły grunge'owe z list. Taka nagła popularność i wielkie sprzedaże zagwarantowały nowicjuszom statuetkę najlepszego zespołu rockowego Spamo Wiki, a także zatrudnienie w największym wydawnictwie rockowym kraju Spamowy Rock!

Praca nad nową płytą zespołu zaczęła się krótko po wydaniu pierwszej, ale produkcja przedłużała się i przedłużala. Kiedy zaczął się rok 1997, album nie był nawet w 30% gotowy, a nad Racking Time było widmo alternatywnego rocka odzyskującego panowanie. Jednym z groźniejszych zespołów byli Blabijacze z byłym perkusistą Spamianny Dajnem Kregem na czele. Trzeba było się pospieszyć.

Ale to całe pospieszenie odbiło się na zdrowiu muzyków, co spowodowało że w kwietniu Włodzimierz Kręt rzucił wszystko i opuścił muzykę.

Po kilku ominiętych deadline'ach i groźbami od Spamowego Rocka, ostatecznie udało się wypuścić album "Budzę się ku rockowi" w lipcu. Sprzedawał się on szalenie, ale alternatowcy nadal utrzymywali się wysoko i nie wiadomo było czy tym czasem heavymetal wygra.

W sierpniu Blabijacze wydali swój własny album "Had i ciężarówka" i rozpoczęła się, jakby się wtedy wydawało, ostateczna bitwa. Oba zespoły koncertowały jak szalone, do takiego stopnia że Bartka opuściła dziewczyna.

I kiedy każdy zastanawiał się kto wygra, we wrześniu swój debiutowy album wydał zespół Żelazny Spam, który stał się strasznie popularny i rywalizacja nagle stała się three-wayem

Ostatecznie, pod koniec roku statuetkę wygrali Blabijacze, ale był to ostatni triumf alt-rocka w tych latach, a ŻS tak naprawdę pomógł Racking Time uratować dominację hard rocka na scenie.

Zaczynając 1998, napięcia wśród sfrustrowanych członków wzrastały, a obiecany na drugą połowę roku album nigdy nie przyszedł, bo najpierw w czerwcu odszedł Spawruski, a listopadzie Zacny, który dolączył do Żelaznego Spamu. Pozostawione z Rogerem i Bartkiem, Racking Time poszło na hiatus w styczniu 1999.

Podczas dwuletniej nieobecności Racking Time, Bartek zajął się pomocą w firmie rodziny, którą zarządał od 1996 jegho ojciec. Znalazł sobie także w 2000 dziewczynę

Na początku 2001 Roger i Bartosz postanowili w końcu wstać na nogi i w szybkim czasie znaleźli nowych członków do Racking Time: gitarzystów Macieja Spiwrowa i Jake Zewa oraz basistę Kazimierza Nowaka. Następnie zreaktywwoane RT zaczęło pracować nad nowym albumem, posługując się głównie nigdy niewydanymi piosenkami

Powrotny album zespołu został wydany w sierpniu pt. "RAAAACKIIIINGGG TIIIMMEEE!!!!", i był wielkim hitem z powodu nieobecności Żelaznego Spamu na scenie. Racking Time starło się ponownie z Blabijaczami, ale popularności tego pierwszego nie dało się przebić i to RT dostało statuetkę najlepszego zespołu rockowego 2001

W nowym roku zespół chciał napędzać hype, ale nagle wrócił Żelazny Spam z nowymi członkami i zapowiedzianym nowym albumem. Racking Time pospieszyło się by wydać swoją płytę wcześniej, ale wydany w sierpniu "To metal rządzi" nie ruszył nawet "Żelazo jest mocne", i to ŻS wydał w tym roku statuetkę.

W 2003 wydarzyła się podobna sytuacja, ale z innym zespołem. Ważny i spółka myśleli, że jak Żelazni nie wydadzą w tym roku swojej płyty to mają szansę, ale w maju swój debiutowy album wydał punk-rockowy zespół Rocky Dip, który przyniósł swojemu gatunkowi dawną chwałę i strącił wydane w listopadzie "Szczepionka na rock" z powierzchni ziemi.

Po tych dwóch porażkach pod rząd, RT poszło na 3-letni hiatus z robienia muzyki. Ważnemu w tym czasie przykróciły się trochę włosy i stał się całkkiem nudny

W grudniu 2006 Racking Time zapowiedziało nowy album na luty 2008, ale ostatecznie nie udało się dokończyć płyty i została anulowana.

Po kolejnych miesiącach  bez newsów, zespół postanowił zakończyć działalność, z pożegnalnym albumem "Rock temu" zawierającym niewydane piosenki grupy. 

Po rozwiązaniu Racking Time Bartek jak większość członków odszedł od muzyki i stał się nudnym, łysiejącym tatuśkiem.

31 sierpnia 2018 zniszczono Spamo Wiki, a Bartosz Ważny najprawdopodobniej zginął w ataku.

Życie prywatneEdytuj

W 2001 poślubił Pamelę Aświek (1977-2018), z którą miał dwójkę dzieci - Huberta (2002-2018) i Karola (2008-2018)