FANDOM

Bitgas, prawdziwie imię Bogdan Spamgas - spamowikijski raper w latach 1979-1999, najpopularniejszy ze swojego gatunku w drugiej połowie lat 80. i jeden z popularniejszych w 90.

BiografiaEdytuj

Bogdan Spamgas urodził się 24 lutego 1964 roku w stolicy, jako syn pracownika korporacji Mirosława (1939-2014) i Darii (1940-2018).

W lipcu 1965 budynek w którym pracował ojciec Bogdana został zniszczony w bombardowaniu i rodzina klepała biedę

W kwietniu 1967 II wojna spamowa się skończyła a rodzina w końcu przestała klepać biedę kiedy Mirek został znowu przyjęty do firmy

W 1971 Bogdziek został zapisany do Szkoły Podstawowej nr. 17, a w 1977 dostał się do Międzynazjum nr. 10

W 1978 wytworzył zainteresowanie raczkującym w państwie rapem kiedy znalazł na śmietniku jakąś kasetę i ją odsłuchał. Zaintrygowany takimi beatami, sam postanowił spróbować swoich sił w tym nowym gatunku.

W listopadzie 1979 wydał niezależnie swój pierwszy album "Ooo tak stary", a krótko po tym przyjął pseudonim artystyczny Bitgas

Pierwsza płyta Bitgasa nie wytworzyła wielkiego szumu, ale ten nadal próbował spopularyzować rap i hip hop

W 1980 poszedł do Maoliceum im. Brahreona Spameno, a w 1981 i 1982 wydał kolejne dwa albumy, które nikogo nie interesowały

W 1983 poznał jednak starszego o rok Spamedla, który pomógł mu napisać muzykę i trochę tekstu do następnej płyty rapera i wydany w styczniu 1985 "Moi ludzie spamu" stał się najbardziej do tej pory popularnym albumem hiphopowym Spamo Wiki, a sam Bitgas dostał pod koniec roku pierwszą w historii państwową statuetkę najlepszego rapera

Z następnymi albumami, Bitgas stał się najpopularniejszym raperem Spamo (mimo że sam gatunek nie był aż taki popularny) i wygrał statuetki jeszcze dwa razy: w 1986 i 1989.

Ale w 1990 jego kariera weszła w stan niebezpieczeństwa kiedy Elo Spameks wydał swoją drugą płytę, "Nie zawsze ja", która szybko stała się popularniejsza od czegokolwiek co Bitgas stworzył i spopularyzował rap na całe państwo. Spamgas wyzwał Spameksa na serię dissów z statuetką na szali.

Po kilku długich bitwach rapowych, komitet pod koniec roku przyznał statuetkę Elo Spameksowi, ale rywalizacja dwójki trwała przez całe lata 90.

W 1992 miał miejsce pierwszy z wielu three-wayów w rywalizacji Bitgas vs Spameks kiedy raper Seusz dostał się do top 3 i miał zamiary pokonania Spameksa. Bitgas żeby nie zostać odsuniętym od kamer deptał mu po nogach i odbyło się kilka bitew, a Spameks pod koniec roku dostał kolejną statuetkę.

W 1993 miejsce Seusza zajął Pezol, który ostrzegł Bitgasa i Spameksa, że "są następni. Bogdan zignorował to na początku, ale potem był aktywnym uczestnikiem rywalizacji, biorąc także udział w kolejnej potrójnej bitwie na początku grudnia. Mimo starań Pezola, statuetka znowu poszła do Elo.

Rok 1994 nie był już taki ekscytujący, bo sytuacja w top 5 ustabilizowała się. Bitgas jednak w końcu zdobył przewagę nad swoim arcywrogiem, pokonując go i kilku innych w różnych bitwach, w końcu dostając statuetkę.

W 1995 rozpoczęła się fala dominacji nowej krwi, kiedy do top 5 weszli Wikłak i Kazes. Bitgas jednak utrzymał swoją pozycję i był także znowu aktywnym uczestnikiem rywalizacji z Wikłakiem dopóki ten nie wygrał w three-wayu we wrześniu.

W 1996 do nowej krwi dołączył także spóźniony El Spamero, jednak Bitgas nadal był w elitarnej piątce. W sierpniu doszło jednak do upokarzającej sytuacji, kiedy przegrał z Kazesem w bitwie, co pozwoliło młodemu wejść na jakiś czas na drugie miejsce.

W 1997 Bitgas był głównie jedną z ofiar drogi do szczytu El Spamero, który także wygrał statuetkę. Nadal jednak nie tracił popularności, bo jego beef ze Spameksem nadal był duży

Przez cały 1998 Bitgas nie robił nic ciekawego, choć nadal był w top 5. 3 stycznia 1999 jednak wtrącił się do kontrowersji związanej z płakaniem El Spamero o niewygranie statuetki, odpowiadając na jego wyzwanie zanim Spameks mógł to zrobić. Dwa dni później sam pytany w końcu przyjął wyzwanie Spamero i w końcu rozpoczęła się kolejna potrójna rywalizacja.

Przez pierwszą połowę roku trójka bezlitośnie się dissowała, ale Bitgasa coraz bardziej frustrowało raperstwo oraz bycie w cieniu innych, więc w końcu postanowił w jednym wywiadzie po skończonej bitwie powiedzieć po prostu "a ch** z tym, odchodzę" i takimże sposobem pójść na emeryturę.

Krótko po zakończeniu kariery wyjechał ze Spamo Wiki i zatrudnił się jako pracownik korporacji w Złoczyńcy Wiki. Tam także poznał żonę.

Obecnie Bogdan Spamgas nadal pracuje w Złoczyńcy Wiki i nie narzeka na życie, choć smutno mu z powodu zniszczenia Spamo i śmierci jego arcywroga.

Życie prywatneEdytuj

Pod koniec 1999 poznał swoją żonę Magdę Złakińską (ur. 1972), z którą ma syna Tomasza (ur. 2000)

Miał dużo młodszego brata - Kazimierza (1981-2018)