FANDOM

Cad Spomen - władca Spamo Wiki w latach 1359-1389

BiografiaEdytuj

Cad Spomen urodził się na Spammingy 19 listopada 1325, jako syn Marka Spomena i Spajmienny Speraz. Gdy miał kilka lat, przeprowadził się do Spamomieninowa.

Kiedy trochę dorósł, pomagał ojcu w obowiązkach władcy Spamo. 

W 1359 Mark zmarł, a Cad przejął po nim władzę. Prawie że od początku miał ciężkie życie, bo w 1362 Spamo zaatakowała koalicja średnich państw Spamenowano, Spamusiowo i Spamlono Wiki. Spamo w pierwszych kilku bitwach poniosła spore straty, ale ostatecznie udało się wygrać z koalicją w 1364, anektując przy okazji Spamusiowo i Spamlono.

Następnie przez lata władca normalnie rządził i miał kilka wojenek ze Spamopedią, ale zrobiło się znowu ciekawie w 1372, kiedy piątka antyspamerów zrobiła spisek na Spamo. Przez kilka miesięcy w kraju dochodziło do podejrzanych morderstw, aż w końcu sławny rycerz Ahlokos Spamenat zabił trzech antyspamerów i mocno zranił pozostałą dwójkę.

Przez następne lata panowania Cada nie działo się w państwie nic super ekscytującego w sprawie wojen, ale władca zmodernizował wiele rzeczy. Na froncie militarnym wprowadził pierwsze bronie palne kraju do wybranych jednostek i zaczął prototypowych pojazdów wojskowych, a w przemyśle cywilnym ulepszył produkcję rolną wprowadzając lepsze nawozy czy nowoczesne narzędzia, a także inwestował mocno w medycynę i modernizowanie miast. Wiele sławnych średniowiecznych budowli pochodzi z okresu panowania Cada.

Cad Spomen zmarł 27 czerwca 1389. jego syn Milt przejął po nim władzę.

Życie prywatneEdytuj

W 1348 poślubił Palonę Spamnuk (1327-1398), z którą miał syna Milta (1351-1439), przyszłego władcę Spamo oraz córkę Matridę (1354-1426)