FANDOM

Darpus Sperts - władca Spamo Wiki w latach 1754-1785, który zniósł panowanie wiceliderów.

BiografiaEdytuj

Darpus Sperts urodził się 3 stycznia 1720. Jego dziadek (albo pradziadek idk) był wiceliderem który został zabity w 1680 za niechęć udziału w zamachu stanu na Lidera, a od tego czasu rodzina Spertsów straciła fortunę i dużo praw szlacheckich. Młody Darpus więc ciężko pracował by wyżywić dwór i rodzinę.

Jednak przyszłego władcę wkurzało takie życie i chciał żeby rodzina znowu była bogata. Żeby to się udało, zatrudnił się jako chłopiec na posyłki klanu wiceliderowskiego i po kilku ryzykownych pracach zyskał trochę kasy i przywilejów. Było to jednak za mało

Dlatego Darpus zaczął indywidualnie udzielać się w polityce, w subtelny sposób krytykując władzę wiców. Ludność, mająca dosyć życia bez jednolitej władzy szybko polubiła Spertsa, i stał się on tak popularny że zyskał wolne miejsce w szeregu wiceliderów w 1752 po tym jak jeden wic zmarł.

Żeby zemścić się na potomkach uczestników zamachu stanu i przywrócić urząd Lidera w kraju, Darpus zaczął sabotować różne decyzje swoich kolegów po fachu, i ostrożnie powodując wśród całego grona wrogość. Po czasie takich działań w wicach panowała kompletna paranoja i każdy bał się zmrużyć oka. Do tego pospolici mieszkańcy coraz bardziej zaczęli pokazywać swoją negatywną opinię na temat braku Lidera i wyniosła Darpusa Spertsa do statusu zbawiciela kraju.

W październiku 1754 ludność miała już dosyć i rozpoczęły się zamieszki pod pałacem, a wiceliderowie sami nie wiedzieli co robić bo bali się samych siebie. Wykorzystując ten cały chaos, 24 października Darpus nagle ustanowił siebie nowym Liderem Spamo Wiki, i swoją wolą wykopał większość wiceliderów, pozostawiając tylko 5 z nich.

W następnych latach nowy władca odbudowywał zaufanie ludności, prowadził wojny ze Spamopedią i ogólnie robił typowe rzeczy dobrego lidera o którym każdy zapomniał.

Po 31 latach panowania Darpus Sperts zmarł 11 lipca 1785. Jego syn Goton przejął po nim władzę

Życie prywatneEdytuj

Miał czwórkę rodzeństwa, Glaniusza (1716-1779), Spamzakra (1719-1767), Marcjusza (1722-1790) i Milisławę (1725-1801).

W 1742 ożenił się Splaminą Zir (1720-1794), z którą miał jednego syna Gotona (1744-1805), przyszłego władcę Spamo.