FANDOM

El Spamero, prawdziwe imię Andrzej-Marcel Spamowenko - spamowikijski raper, jeden z popularniejszych w późnych latach 90. i najpopularniejszy w latach 2001-2005

BiografiaEdytuj

Andrzej-Marcel Spamowenko urodził się 17 września 1971 roku. Jego ojciec Franek (1946-2013) był zagorzałym anglikaninem a matka Ziesława (1948-2018) katoliczką-buddystką. Z tego powodu wśród rodziny często dochodziło do kłótni

W 1978 mały Andrzejek poszedł do Szkoły Podstawowej nr. 8, a w 1983 zainteresował się hiszpańską kulturą kiedy jego wujek z jakiejś hiszpańskiej wiki mu coś stamtąd przywiózł.

W latach 1984-1987 uczył się w Międzynazjum im. Świętego Barona Spamtysa, a w latach 1987-1990 chodził do Maoliceum nr. 3

W 1990 poszedł na studia hispanistyczne, a w 1992 po latach wątpliwości został hinduistą-konfucjanistą.

W 1995 skończył studia, ale zdał sobie sprawę że z takim kierunkiem nie znajdzie nigdzie pracy. Postanowił więc spróbować swoich sił w rapie, którego był zagorzałym fanem i przyjął pseudonim artystyczny El Spamero

Pierwsza płyta El Spamero wyszła niezależnie w czerwcu 1996 pt. "Les Amigos" i po kilku tygodniach słabych sprzedaży nagle stała się popularna dzięki Elo Spameksowi, który zawsze szukał dobrej rywalizacji. Spamero stał się bardzo popularny i kilka razy w rankingach sprzedaży był tuż pod takimi artystami jak Spameks czy Bitgas.

W sierpniu 1997 Spamero wydał swój drugi album,  który tym razem miał swojską nazwę "Biorę gryza kiełbasy". Wysoka popularność płyty, razem z kilkoma wygranymi bitwami na dissy doprowadziła do tego że wygrał statuetkę najlepszego  rapera Spamo Wiki.

W 1998 El Spamero wydał aż dwa albumy, pierwszy w maju pt. "Duża pompa!", a drugi w grudniu o nazwie "El Spamero Prezentuje Mocne Pierdolnięcie". 

Także w tym samym roku doszło do kontrowersji, kiedy krótko po wręczeniu nagrody najlepszego rapera Elo Spameksowi Spamero postanowił go mocno zdissować i uważać, że zaszczyt należy do niego. Następnie, 3 stycznia 1999 nasz ulubiony niehiszpański raper z hiszpańskim pseudo wyzwał Spameksa na bitwę dissów o statuetkę w nowym roku. Zanim ten miał jeszcze szansę odpowiedzieć, do rywalizacji szybko wkroczył Bitgas, arcywróg Spameksa. 5 stycznia Leopold Spameksowski odpowiedział na wyzwanie Spamero, a jedna z największych rywalizacji na spamowikijskiej scenie rapowej się zaczęła

Po kilku długich bitwach pomiędzy trójką w połowie 99' na emeryturę odszedł sfrustrowany tym wszystkim Bitgas. Pozostawiło to na polu walki Spameksa i El Spamero.

Po kolejnych bitwach, Spamero pokazał że mimo swojego jęczenia potrafił dotrzymać słowa i otrzymał pod koniec roku statuetkę, a następnie wygłosił egoistyczną mowę, przypieczętującą to, że uderzyła mu sodówka z powodu popularności.

W 2000 wydał album "Widzicie mnie?", ale w tym samym roku popularność rapu w kraju powoli spadała ze względu na hard rock Żelaznego Spamu. Spamero próbował publicznie bojkotować rock i metal, ale karty odwróciły się przeciw niemu kiedy to ludzie zbojkotowali jego i przestali kupować jego krążki, więc się zamknął.

Na początku 2001 Elo Spameks wyjechał do Szkoła Wiki, w którym rap stał się bardzo popularny, a El Spamero został w kraju i kilka dni po wyjeździe najpopularniejszego rapera kraju lat 90. wygłosił "mowę", w której obrażał  Spameksa za opuszczenie swojej ojczyzny i ogłosił się "El Magnate Del Spamowikiano Rap".

Którym rzeczywiście był, ponieważ po wyjeździe Spameksa stał się najpopularniejszym raperem państwa i wygrał statuetki w 2001 i 2003

W 2004 zmierzył się z nowym raperem o pseudonimie OL Kaz, który z nim wygrał i otrzymał statuetkę. Spamero próbował znowu płakać, że to jemu się należy itp. ale Kaz szybko go zgasił i ośmieszył przed wszystkimi widzami

W styczniu 2005 na Spamo Wiki wrócił stęskniony za ojczyzną Spameks, a Spamero ostatnią deską ratunku próbował go znowu obrazić. Przygotowany na to jednak Leopold freestylem go zdissował, ośmieszył i pogrzebał, a następnie poszedł robić bardziej pożyteczne rzeczy, jak założenie swojego własnego wydawnictwa rapowego.

Przez następne 13 lat Spamowenko próbował wrócić na szczyt, nie ucząc się niczego, ale ostatecznie został chodzącym memem, którego nikt nie brał na poważnie.

31 sierpnia 2018 miało miejsce zniszczenie Spamo Wiki, a El Spamero był jedną z ofiar ataku.

Życie prywatneEdytuj

Był tak cyniczny, że z nikim się nie związał.

Miał młodszą siostrę, Mijewę (ur. 1973), która od ponad 20 lat pracuje jako wolontariusz CS w biednych państwach.