FANDOM

Gaweł Sawzki - wokalista Żelaznego Spamu od 2007

BiografiaEdytuj

Gaweł Sawzki urodził się 21 października 1979. Jego rodzice Plater (1947-2018) i Marietta (1947-2018) byli zabieganymi ludźmi, którzy prowadzili biznes z bratem Platera Spamtusem (1945-2000), a Gaweł był dziełem przypadku.

Rodziców Gawła nie było często w domu i nim oraz jego kuzynem Barkisem (1978-2011) zajmowała się opiekunka. Obaj zaprzyjaźnili się i razem słuchali zespołów takich jak Ekipa Pierwiastków czy Śmietniki.

W 1986 zapisany został do całkiem prestiżowej Szkoły Podstawowej nr. 4, a w 1992 poszedł do Międzynazjum im. Roba Sporta.

W 1995 poszedł do Maoliceum nr. 6 i w tym samym roku założył z Barkisem zespół rockowy "Oyah Babe" i obaj byli znani przez dyrektora za różne wybryki i niestosowanie się do regulaminu (długie włosy, nienoszenie uniformu itp.)

W 1997 Barkis specjalnie oblał szkołę by zostać rok dłużej i skończyć ją razem z Gawłem, a kiedy obaj zdali maturę w 1998 to ta szkoła nie była już ta sama (aka wszyscy uczniowie byli zbuntowani)

Po wakacjach obaj poszli na studia i tam też grali, ale ich zespół rozpadł się w 2000 kiedy ojciec Barkisa wypadł z okna na spotkaniu biznesmenów, a rodzina chciała od jego syna by przejął po nim pozycję. W krótkim czasie, kuzyn Gawła stał się tak nudny jak reszta jego rodziny

Ale jeszcze w tym samym roku Sawzki znalazł na studiach paru ziomów, wznowił działalność grupy a w 2001 wszyscy wypisali się ze studiów mimo wielkich protestów ich rodzin. Następnie Gaweł i spółka zapisali się do Rocksnego Labelu i wydali swój pierwszy album "Traktat Dla Każdego Nienudziarza", który sprzedawał się przyzwoicie w świecie bez Żelaznego Spamu.

Ohay Babe grał przez następne 5 lat, wydając 4 dodatkowe albumy i wyrobili sobie dobrą opinię w państwie, ale członkowie postanowili rozwiązać zespół w późnym 2006 z prywatnych powodów.

Krótko po rozwiązaniu Ohay Babe, w lutym 2007 Gaweł zgłosił się do Żelaznego Spamu, które w lipcu straciło wokalistę Jacka Spatelowego. Kultowy zespół był ucieszony możliwością współpracy z Sawzkim i z nowym głosem wydał we wrześniu 2007 album "Nowość z Żelazowni", który przyniósł grupie piątą statuetkę najlepszego zespołu rockowego Spamo Wiki. Niestety po wydaniu płyty grupa postanowiła pójść na hiatus od robienia muzyki z powodu frustracji (choć nadal czasem koncertowali).

Przez te 11 lat przerwy Gaweł imprezował jak szalony i nie miał żadnego szacunku dla swojej wątroby

W 2011 jego kuzyn zginął w wypadku samochodowym

W czerwcu 2018 Żelazny Spam nagle wrócił z albumem "Rockaspameno Żelazowo", co ucieszyło każdego spamowikijskiego fana rocka.

Niestety nie dostali w tym roku żadnej statuetki, bo 31 sierpnia zniszczono Spamo Wiki. Na szczęście cały zespół zdołał ewakuować się na Wszystko Ogułem, a Gaweł w ostatniej chwili zabrał ze sobą swoją byłą dziewczynę i córkę.

W październiku 2019 zespół wydał album pt. "Spamy nadciągają!", który był średnim sukcesem z powodu małej popularności rocka w WO, ale Żelazny Spam nadal był na topie w gatunku.

2 czerwca 2020 Żelazny Spam wydał Diss na Gerrego, który przez chwilę zajmował 1. miejsce w sprzedażach i spopularyzował rock i metal we Wszystko Ogółem.

W dniach 31.08-2.09 2020 w ramach popularyzacji metalu w Szkoła Wiki Żelazny Spam razem z innymi zespołami zagrał na wielkim koncercie w Stadionie Szkołów Rockets. W tym państwie to nawet drogi nie da się zakorkować, a w tych dniach stadion pękał w szwach, ludzie na rynku się nie mieścili, a ruch drogowy w centrum Szkołowa był coraz bardziej utrudniony, więc ludzie musieli przyjeżdżać nawet z drugiego końca Szkoła Wiki. Na koncercie zespół zagrał większość swojej dyskografii, w tym ich najdłuższą piosenkę "Etiuda do Życia", niegraną od 2007.  Z powodu tylu ludzi pod sceną, 1 września nie otworzono zdecydowanej większości szkół, a mimo że koniec koncertu przypadł na środę, to sam hetman zarządził przedłużenie wolnego o jeden dzień. Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/21 odbyło się tam dopiero 7.09, bo rozpoczynanie roku szkolnego w piątki nie ma sensu :P.

Obecnie nadal żyje na WO i razem z resztą Żelaznego Spamu pracuje nad nowym albumem, który ma zostać wydany w 2021.

Życie prywatneEdytuj

W latach 2003-2005 był w związku z Hariekną Uliczką (ur. 1979), a w 2005 urodziła im się córka Elina. W tym samym roku Hariekna zerwała z Gawłem z powodu jego imprezowego charakteru. Podczas niszczenia Spamo Gaweł uratował swoją miłość przed pewną śmiercią, a obecnie cała rodzina nadal żyje na WO