FANDOM

Gracjan Spakew - spamowikijski muzyk, gitarzysta Żelaznego Spamu w latach 1996-1998

BiografiaEdytuj

Gracjan Spakew urodził się 14 grudnia 1972 roku jako syn gitarzysty obskurnego zespołu metalowego "Maszyna Siebie" Arkadiusza (1949-2018) i Marieny (1949-2018). Od najmłodszych lat uczył się gry na gitarze.

W 1979 poszedł do Szkoły Podstawowej nr. 1, a w 1985 dostał się do Międzynazjum im. Spamona II.

W 1988 zaczął naukę w Średniej Akademii Muzycznej, a krótko potem założył ze swoimi kolegami Spamkadiaszem i Piotrem zespół hardrockowy "Dzieci Austriana", ale nie mogli tego zrobić w gorszym momencie bo już obskurny zespół popadł w jeszcze większą obskurność kiedy w 1989 Spamianna spopularyzowała grunge i alternatywnego rocka.

Spakew i spółka grali jeszcze dla małej niszy przez kilka lat zanim nie rozpadli się w 1994. Przez 2 lata Gracjan porzucił muzykę jako pracę i zatrudnił się jako kelner w jakiejś restauracji.

Jednak kiedy w 1996 zobaczył ogłoszenie Jacka Spatelowego o zgłoszenie się do nowego zespołu "Żelazny Spam" to zgłosił się i został przyjęty razem z innym gitarzystą Halejem Warowym i perkusistą Spadzimierzem Patriotą.

Nowozałożony zespół przez pierwsze kilka miesięcy działania grał tylko w rodzinnych stronach i Gracjan kilka razy myślał o odejściu, ale w styczniu 1997 potencjał chłopaków zauważył basista Jakub Sporacki, który spowodował że ŻS został zapisany do wydawnictwa Spamowy Rock!. Następnie sam Sporacki dołączył do zespołu.

Pierwszy album nowego zespołu, nazwany po prostu "Żelazny Spam" został wydany we wrześniu 1997, w samym środku rockowej wojny pomiędzy Racking Time, które rok wcześniej przyniosło czystemu metalowi i rockowi dawną chwałę i nu-metalowymi/post-grungeowymi Blabijaczami. Mimo wygranej Blabijaczów w tym roku, świeżaki zdobyły wielką popularność i wysokie sprzedaże.

Zaczynając rok 1998, Żelazny Spam szybko zaczął pracować nad nową płytą i żeby poradzić sobie z tym dużym projektem zrekrutowali 18-letniego Zacka Spatnena. Gracjan nie chciał "niedoświadczonego młodzika" w zespole, ale mamy demokrację.

Przy pisaniu tekstów do drugiego albumu, członkowie chcieli bardziej zwrócić uwagę na problemy kontynentu spamowego, zwłaszcza ciągłe wojny. Żeby to osiągnąć, stonowali też "thrash" w muzyce, by ich przesłanie dosięgło większej ilości ludzi. Spakew nie zgadzał się z takim kierunkiem płyty, co spowodowało częste kłótnie pomiędzy nim a Halejem Warowym. Wszystko to poskutkowało odejściem Gracjana z zespołu krótko po wydaniu 2 singli w maju 98' i przesunięciem daty wydania "Niechmy się zjednoczmy".

Po odejściu z Żelaznego Spamu, Spakew zajął się pisaniem prostych rockowych melodii do użycia bez praw autorskich, a w 1999 znowu został kelnerem w tej samej restauracji.

W kwietniu 2000 po katastrofie samolotu Żelaznego Spamu wysłał swoim byłym kolegom list pocieszający

W 2001 znudziło mu się znowu kelnerowanie i założył z kilkoma ziomami zespół "Kraftowy Tiun", który nigdy nie zdobył większej popularności i został w 2009 rozwiązany. Spakew znowu wrócił do tej samej restauracji i został w niej do końca życia

31 sierpnia 2018 Spamo Wiki zostało zniszczone, a Gracjan Spakew był jedną z ofiar ataku. [*]

Życie prywatneEdytuj

W 2000 poślubił Agatę Bezkrają (1976-2018), z którą miał syna Gracjana Jr. (2001-2018)

Miał młodszą siostrę - Spaminwę (1974-2018)