FANDOM

Halej Warowy - członek Żelaznego Spamu od początku istnienia, jedna z najpopularniejszych gwiazd Spamowikijskiego rocka. Jedyny obecny członek Żelaznego Spamu, który jest z grupą od początku

BiografiaEdytuj

Halej Warowy urodził się 6 maja 1977 roku w religijnym domu. Jego rodzicami byli Arek (1953-2018) i Alina (1955-2000). Halej od początku życia był wychowywany na bogobojnego człowieka, ale jego matka zaznajomiła go z muzyką rockową i na 10. urodziny kupiła mu gitarę.

W 1984 poszedł do Szkoły Nr. 3 im. Kreosława Spucznka (jakiegoś tam komandora). W szkole często mu cisnęli bez powodu, a i nauczyciele to były ku*wy

W 1990 poszedł do Międzynazjum nr. 2 i tam znalazł miłego nauczyciela muzyki, który wspomagał jego pasję do gitary elektrycznej. Sam Halej mówi, że gdyby nie on być może nigdy nie zostałby muzykiem, bo wiele razy rozważał odejście

W 1993 poszedł do Średniej Akademii Muzycznej, ale po ukończeniu jej już nie podjął studiów.

Kiedy zobaczył ogłoszenie Jacka Spatelowego o dołączenie do nowego zespołu hardorckowego "Żelazny Spam" w 1996 to nie wahał się ani trochę i dołączył tam razem z Gracjanem Spakewem i Spadzimierzem Patriotą.

Przez kilka pierwszych miesięcy ŻS działał tylko w swojej miejscowości i nie był zbyt znany, ale w styczniu 1997 Jakub Sporacki, mający duże znajomości z wydawnictwem Spamowy Rock! zaznajomił label z młodymi muzykami. Wydawnictwo było pod wrażeniem i zapisało Żelazny Spam do siebie. Następnie Sporacki dołączył do grupy jako basista

Zespół wziął się więc na nagranie pierwszej płyty, wydanej we wrześniu 1997 pod jakże oryginalnym tytułem "Żelazny Spam". Pomimo rytmów czystego metalu który w Spamo Wiki tak jakby przestał istnieć na początku lat 90. był on wielkim hitem, strącając alternatywne gatunki rocka z list przebojów, podobnie jak zrobiło to Racking Time rok wcześniej. ŻS dostał się szybko do mainstreamu.

Więc jak jest popyt, trzeba stworzyć więcej. Grupa zaczęła pisać piosenki do nowego albumu na początku 1998, ale tym razem postanowili przekazać inną, głębszą treść w tekstach, z powodu frustracji członków ciągłymi wojnami na kontynencie.

W marcu 1998 Żelazny Spam przyjął do siebie Zacka Spatnena po tym jak uznali że potrzebują kolejnego gitarzysty.

W maju 1998 po wydaniu 2 singli zespół ogłosił że nowy album zostanie wydany w grudniu, ale Halej wdarł się w spór z Gracjanem, który był przeciwko głębokiemu przesłaniu nowej płyty i wolał proste teksty i dużo muzyki. Jednak jako że nikt go nie popierał, odszedł z grupy, a album przesunięto.

W grudniu 1998 ŻS znalazł nowego gitarzystę, Klaudiusza Zacnego, który miesiąc wcześniej odszedł z Racking Time. Następnie przyznano zespołowi tytuł najlepszego zespołu rockowego Spamo Wiki 1998

Nowy album grupy został wydany w lutym 1999 pod nazwą "Niechmy się zjednoczmy", i mimo kontrowersyjnego przesłania był on hitem na scenie rockowej, a nawet sam Marszałek Gideon Spameno znany z prowadzenia wielu bitew ze Spamopedią promował płytę.

Na swojej stronie internetowej Żelazny Spam zapowiedział nowy album na kwiecień 2000, i obiecał powrót do bardziej prostych rytmów, chociaż też nie do końca zerwania z poważnym przesłaniem.

Przez ten czas Halej ożenił się ze swoją dziewczyną od 1994, Niną Darewno, a w lutym 2000 doczekał się syna Haleja Jr.

W sierpniu 1999 w wywiadzie powiedział że jest ateistą, co spowodowało że ojciec i prawie cała rodzina go "wydziedziczyli". Na szczęście nadal miał wsparcie matki.

Pod koniec roku zespół znowu dostał tytuł najlepszego zespołu rockowego Spamo Wiki

W środku kwietnia 2000 Żelazny Spam pie**dolnął z nowym albumem o nazwie "Thrashne brzmienie" i w kwestii sprzedaży był to najpopularniejszy album grupy do końca istnienia Spamo.

Kilka dni po wydaniu albumu pił po koncercie ze swoimi fanami i po jakimś czasie, sam nie pamięta dlaczego uderzył jednego z nich. 

Incydent jednak umarł śmiercią naturalną, bo kolejne kilka dni po samolot wiozący zespół na kolejny koncert miał awarię i rozbił się, skutkując śmiercią Jakuba Sporackiego i Spadzimierza Patrioty i ciężkimi ranami wśród reszty zespołu. Matka Haleja kiedy dowiedziała się o tym, dostała intensywnego zawału serca i zmarła zanim przyjechała karetka.

Żelazny Spam poszedł na hiatus przez prawie 2 lata, ale nadal dostali statuetkę najlepszego zespołu rockowego 2000. Kiedy Warowy doszedł do zdrowia, spędził trochę czasu z żoną, która we wrześniu 2001 urodziła mu córkę Arianę.

W grudniu 2001 zespół przeprowadził castingi na nowych basistę i perkusistę, i ostatecznie zdecydowali się na Wrzesława Spokrata i Ladrzeja Portskiego.

Z nowymi członkami i chęcią na powrót, zespół niespodziewanie wydał 2 single pod koniec stycznia 2002 i ogłosili nowy album na październik tego samego roku.

No i ten inspirowany troszeczkę nu-metalem album przyszedł o nazwie "Żelazo jest mocne", który z łatwością zagwarantował odrodzonemu zespołowi pierwsze miejsca na listach hitów i tytuł najlepszego zespołu rockowego Spamo Wiki 2002

Przez prawie że 2 równe lata od stycznia 2003 do stycznia 2005 zespół pracował nad super długim, 45 kawałkowym albumem, ale Halej miał też czas i na swoje własne sprawy. W czerwcu 2003 urodziła mu się kolejna córka Laklija, a w listopadzie 2004 wydał "Poradnik dla początkowych gitarzystów elektrycznych", który był bardzo popularny

Długo oczekiwany, wielki nowy album został wydany w styczniu 2005 o nazwie "Dużo Żelaza", ale mimo dużej popularności i sprzedaży, ostatetnie statuetkę w tym roku wygrał METALUSPOM.

Także i w 2005 miał miejsce jeden z jedynych razów gdzie kontynent spamowy się zjednoczył, a sam władca Spamo Madeon Spameno wysłał Żelazny Spam na konkurs najlepszych zespołów. Halej wspomina, że wszyscy członkowie byli strasznie nerwowi podczas tego wydarzenia, ale ostatecznie zajęli podium z 3. miejscem.

W lipcu 2006 założyciel zespołu Jacek Spatelowy nagle ogłosił sobie, że odchodzi z muzyki i będzie zajmował się rolnictwem. Wnerwiło to członków, którzy musieli szukać nowego wokalu głównego, który znaleźli dopiero w lutym następnego roku - Gawła Swazkiego. Następnie wzięli się do następnej pracy nad kolejną płytą

Album "Nowość z Żelazowni" przyszedł we wrześniu 2007 i tym razem ŻS zdobył statuetkę poza sprzedażami i popularnością.

Niestety jednak dla Spamowikijskiej sceny rockowej, zespół ogłosił że idzie na hiatus z powodu frustracji z samymi sobą.

Przez ten czas sam Halej Warowy jednak nie odszedł od muzyki i zaczął pisać więcej poradników dla metalowców, a w 2009 urodziła mu się kolejna córka - Taklina.

W czerwcu 2018 Żelazny Spam niespodziewanie rzucił nową płytę, o nazwie "RockaspamenoŻelazowo", a fani szaleli.

Niestety jednak, nie zdobyli w tym roku żadnej nagrody, bo 31 sierpnia 2018 zniszczono Spamo Wiki, cały Żelazny Spam na szczęście ewakuował się cało z rodzinami i znaleźli nowe miejsce do życia we Wszystko Ogułem.

Mimo takiej tragedii, zespół nie rozpadł się i wydał w październiku 2019 swój kolejny album o nazwie "Spamy nadciągają!", który był całkiem średnim sukcesem, ale z powodu małej konkurencji ŻS nadal jest wysoko na liście rocka.

2 czerwca 2020 Żelazny Spam wydał diss na Gerrego, który zajmujował przez chwilę 1. miejsce w sprzedażach i przyczynił się do powiększającej się popularności rocka we Wszystko Ogółem

W dniach 31.08-2.09 2020 w ramach popularyzacji metalu w Szkoła Wiki Żelazny Spam razem z innymi zespołami zagrał na wielkim koncercie w Stadionie Szkołów Rockets. W tym państwie to nawet drogi nie da się zakorkować, a w tych dniach stadion pękał w szwach, ludzie na rynku się nie mieścili, a ruch drogowy w centrum Szkołowa był coraz bardziej utrudniony, więc ludzie musieli przyjeżdżać nawet z drugiego końca Szkoła Wiki. Na koncercie zespół zagrał większość swojej dyskografii, w tym ich najdłuższą piosenkę "Etiuda do Życia", niegraną od 2007.  Z powodu tylu ludzi pod sceną, 1 września nie otworzono zdecydowanej większości szkół, a mimo że koniec koncertu przypadł na środę, to sam hetman zarządził przedłużenie wolnego o jeden dzień. Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/21 odbyło się tam dopiero 7.09, bo rozpoczynanie roku szkolnego w piątki nie ma sensu :P.

Obecnie Halej mieszka na WO, koncertuje i razem z zespołem pracuje nad albumem, który ma zostać wydany w 2021

Życie prywatneEdytuj

W marcu 1999 ożenił się ze swoją dziewczyną Niną Darewno (ur. 1977), z którą ma czwórkę dzieci - Haleja Jr. (ur. 2000), Arianę (ur. 2001), Lakliję (2003) i Taklinę (2009)

Miał dwójkę młodszych braci - Makruza (1980-2018) i Dankina (1984-2018), obaj z nich zostali księdzami.