FANDOM

Jacek Spatelowy - założyciel Żelaznego Spamu i jego wokalista w latach 1996-2006

BiografiaEdytuj

Jacek Spatelowy urodził się 25 czerwca 1974 roku. Jego rodzicami byli liberalni Pobław (1949-2018) i Agnieszka (1951-2018), którzy prowadzili kwiaciarnię i byli znani w mieście z popierania tego co nienawidził każdy konserwatysta.

W 1981 został zapisany do Szkoły Podstawowej nr. 3, a w 1987 poszedł do Międzynazjum nr. 1

W 1990 dostał się do Technikum nr. 7 i to tam zaczął śpiewać, kiedy dla jaj zgłosił się do szkolnego konkursu talentów i razem z kolegą scoverowali jedną z piosenek Ekipy Pierwiastków. Spatelowy i kolega wygrali konkurs, dostali stypendium, a Jacek postanowił dokształcać się w śpiewaniu.

W 1993 skończył szkołę, a przez następne 3 lata dorabiał by mieć jakiś start w życiu.

W 1996 uznał że ma już dużo oszczędności, więc postanowił założyć zespół, któremu nadał nazwę "Żelazny Spam". Szybko zgłosiło się do niego 2 gitarzystów Halej Warowy i Gracjan Spakew i perkusista Spadzimierz Patriota.

Przez pierwsze kilka miesięcy działalności Żelazny Spam grał tylko w swojej miejscowości, ale w styczniu 1997 basista Jakub Sporacki zapoznał zespół z wydawnictwem Spamowy Rock! a następnie sam do niego dołączył.

Pierwszy album ŻS, nazwany tak samo jak sam zespół został wydany we wrześniu w 1997 i przyczynił się do jednej z największych rywalizacji na spamowikijskiej scenie rockowej: Racking Time vs Blabijacze vs Żelazny Spam. Pod koniec roku statuetkę najlepszego zespołu rockowego ostatecznie wygrali Blabijacze, ale świeży zespół był bardzo popularny, a płyta sprzedawała się świetnie.

Już na początku 1998 Żelazny Spam zaczął pisać piosenki do nowego albumu, a w marcu przyjęto Zacka Spatnena jako gitarzystę.

Do nowej płyty zespół chciał się przygotować inaczej, chcąc zwrócić uwagę na problemy kontynentu spamowego. Gracjan Spakew nie zgadzał się z takim kierunkiem, co spowodowało konflikt pomiędzy nim a Halejem Warowym i ostateczenie sam odszedł w maju po wydaniu 2 singli, a album został przesunięty z grudnia na inną datę

W grudniu grupa znalazła nowego gitarzystę, Klaudiusza Zacnego, który miesiąc temu odszedł z Racking Time. Krótko po tym, Żelazny Spam otrzymał swoją pierwszą statuetkę najlepszego zespołu rockowego Spamo Wiki

W lutym 1999 zespół wydał "Niechmy się zjednoczmy", który był hitem mimo przesłania i zagwarantował drugą statuetkę pod rząd.

Krótko po wydaniu albumu, grupa zapowiedziała nowy na wiosnę 2000, a w tym czasie poza pracą Spatelowy kupił gospodarstwo i zajmował się rolnictwem jako hobby.

W środku kwietnia 2000 wydany został album "Thrashne brzmienie", który już w pierwszy tydzień wyprzedał się w prawie wszystkich sklepach i nadal jest najbardziej popularnym albumem zespołu.

Niestety, tydzień po wydaniu płyty samolot wiozący członków zespołu na koncert rozbił się, skutkując śmiercią Jakuba Sporackiego i Spadzimierza Patrioty oraz ranami wśród członków zespołu, który poszedł na hiatus na ponad 1,5 roku.

Pod koniec 2000 Żelazny Spam znowu dostał statuetkę najlepszego zespołu rockowego Spamo.

W 2001 dużo rzeczy działo się w życiu Jacka i jego zespołu, Zack zapadł w śpiączkę, z której wybudził się kilka miesięcy potem, Halejowi urodziła się córka, Klaudiusz zagrał w filmie. Sam Spatelowy poślubił dziewczynę którą poznał podczas pracy na roli i spodziewali się dziecka.

W grudniu zespół w końcu wstał na nogi i przeprowadził casting na nowych basistę i perkusistę. Dostali się Wrzesław Spokrat i Landrzej Portski.

Zreaktywowany Żelazny Spam wrócił na scenę z 2 singlami w styczniu 2002 i albumem "Żelazo jest mocne" w październiku. Podczas tego okresu, w lipcu urodziła się Jackowi córka.

Pod koniec 2002 zespół dostał czwartą statuetkę najlepszego zespołu rockowego Spamo Wiki

Przez 2 równe lata od 2003 do 2005 grupa pracowała nad swoją największą płytą, a Spatelowy w tym czasie zaczął więcej pracować na gospodarstwie i mówił, że to już wtedy przestało go satysfakcjonować granie w zespole.

W styczniu 2005 wydany został album "Dużo żelaza", a choć Żelazny Spam przegrał w METALUSPOM w państwowych galach, to i tak byli ultra popularni.

Także w 2005 miała miejsce gala najlepszych zespołów całego kontynentu, a Żelazny Spam został posłany na nią przez samego władcę Spamo Madeona Spameno, który prywatnie był wielkim fanem zespołu. ŻS zdodał zdobyć 3. miejsce

Zaczynając rok 2006, zespół zaczął pracę nad nowym albumem, ale Jacek z każdym dniem czuł coraz mniejszą satysfakcję z bycia muzykiem. Ostatecznie odciął się od tworzenia muzyki kompletnie w lipcu, odchodząc z Żelaznego Spamu by spędzać czas na roli. Wkurzyło to członków grupy, którzy musieli szukać nowego wokalisty.

Przez następne 12 lat Spatelowemu urodził się syn i wzbogacił się nieźle na swoich warzywkach.

31 sierpnia 2018 zniszczono Spamo Wiki, a Jacek Spatelowy i jego rodzina zginęli w ataku. [*]

Życie prywatneEdytuj

W 2001 poślubił Balinę Spikońską (1977-2018), z którą miał dwójkę dzieci - Agnieszkę (2002-2018) i Jakub (2007-2018)

Jego rodzice rozmnażali się jak króliki i miał dziesiątkę rodzeństwa - Pobława Jr. (1967-2018), Lakhina (1969-2018), Froderaka (1970-2018), Milanę (1972-2018), Shermana (1975-2018), Spameha (ur. 1977), Wiktusa (1980-2018), Halienę (1984-2018), Karola (ur. 1989) i Jagodę (ur. 1995). Spameh, Karol i Jagoda przeżyli atak na Spamo bo mieszkali kolejno w The Elder Scrolls Wiki, Harry Potter Wiki i Wiki o Starej Telewizji.