FANDOM

Leopold Mackiewicz - spamowikijski muzyk oraz perkusista De Skapiaczy.

BiografiaEdytuj

Leopold Mackiewicz urodził się 21 lutego 1939 roku w Spaglewowie jako syn kucharza Przesława (1913-1988) i Zaroi (1915-1973). 

W 1946 poszedł do Szkoły Podstawowej nr. 12, ale rok później zaczęła się I Wojna Spamowa i uczył się w domu.

Podczas wojny restauracja w której pracował ojciec Leopolda została zniszczona i rodzina zaczęła klepać biedę

W 1950 uciekł z domu w poszukiwaniu zapasów i razem z kolegami okradł jakiś dom. Wśród rzeczy które Mackiewicz przyniósł do domu było także parę bębnów z perkusji i to wtedy zaczął uczyć się gry na niej.

W 1952 wojna się skończyła, a Poldek wrócił do szkoły i zaczął na poważnie uczyć się gry.

W 1955 zaprzyjaźnił się z Apraturem Speklanem i Spaniunem Witkowskim, co zaowocowało założonym w tym samym roku zespołem De Skapiacze, do którego wkrótce dołączył 15-letni Jarosław Spaniuk

Nowy zespół przez pierwsze 2 lata istnienia grał lokalnie i wyrobił sobie dobrą reputację. W 1957 grupa została przyjęta przed wydawnictwo Popde Spam, a wydany w listopadzie tego samego roku album "Jazda na rowerze" przebijał rekordy sprzedaży i włączył De Skapiaczy w Wielką Wojnę Rockową lat 50.

Po wydaniu kolejnego albumu w lipcu 1958 i wygraniu statuetki najlepszego zespołu Spamo Wiki w tym samym roku, De Skapiacze zaczęli pracować nad nowymi, cięższymi brzmieniami do nowej płyty, którymi mogliby zachwycić publiczność.

Po 2 latach pracy, w 1960 wydany został album "Jak żyletka", który był oceniany znakomicie, sprzedawał się jeszcze lepiej i przysporzył grupie kolejną statuetkę. Popularność De Skapiaczy była tak wysoka, że dostali zaproszenie od samego lidera Spamakena Spameno do odwiedzenia pałacu liderskiego.

Po tym wielkim roku, De Skapiacze szybko wzięli się do pracy nad nowymi piosenkami, ale w sierpniu 1961 zaczęła się II Wojna Spamowa. O ile zespół był zwolniony ze służby ze względu na popularność, to Jarek Spaniuk i tak się zgłosił z powodu swojej nienawiści do Spamopedystów. Grupa była zmuszona grać w trójkę

W czerwcu 1963 Spamomieninowo zostało zbombardowane, a Leopold razem z innymi zginął. Spaniuk przeżył wojnę, kontynuował swoją karierę i w latach 1990-1995 wydał kilka płyt z niewydanymi piosenkami De Skapiaczy.

Życie pryatneEdytuj

W 1962 poślubił Dazitę Spaczuńską (1939-2011). 

Miał dwójkę rodzeństwa: Karolę (1940-2018) i Piotra (1942-2018).