FANDOM

Maget Sport - władca Spamo Wiki w latach 1677-1680, ofiara trzeciego spisku wiceliderów oraz ostatni władca kraju z dynastii Sport

BiografiaEdytuj

Maget Sport urodził się 20 kwietnia 1635, jako syn Roba Sporta i jego żony Janiny.

We wczesnym okresie swojego życia opieprzał się na dworze liderskim pijąc za trzech podczas gdy ojciec i starszy brat Fogun zajmowali się państwem. Maget wkurzał każdego na dworze i często wdawał się w bójki, także i ze swoim bratem, o którego gwarantowane rządzenie Spamo był zazdrosny

Po przejęciu władzy w kraju przez Foguna Maget nadal opieprzał się na dworze, ale każdy w końcu miał go dosyć kiedy gdzieś na początku lat 70. zgwałcił jakąś dworzankę po pijaku. Brat za to wykopał go z pałacu.

Przez następne lata podejrzewa się że Maget opuścił Spamo i w jeden sposób czy drugi dorobił się majątku.

W 1677 nagle wrócił na dwór i przekupił wiceliderów wszystkim co zdobył podczas jego nieobecności, a następnie zabił Foguna oraz jego rodzinę i ogłosił się liderem. Nie mógł jednak tego zrobić w gorszym momencie, bo Spamo nadal było w ciągłym stanie wojny.

Nowy władca próbował przewrócić sytuację na swoją korzyść, ale było jeszcze gorzej, a inne państwa rozwalały siebie od środka przez co okazało się po latach, intrygę jakiegoś chorego państewka czczące chorą religię.

Sfrustrowani niekompetencją Mageta w sprawowaniu władzy, ci sami wiceliderzy których przekupił zrobli zamach stanu we wrześniu 1680, zabijając Mageta i zniosiąc urząd lidera, który wrócił w 1754.

Życie prywatneEdytuj

Poza kilkoma kochankami na dworze nie miał żadnego życia prywantego. Można by powiedzieć że był no-lifem swoich czasów