FANDOM

Marcin Tarko to znany szkoławikijski muzyk, a wcześniej mało znany aktor.

Życiorys Edytuj

Marcin Tarko urodził się 12.11.1970 w Szkołowie. Jego ojciec Marian Tarko był maszynistą, a matka Grażyna Tarko początkowo była nianią i sprzątaczką u Tarków. Wtedy poznała Mariana i wzięła z nim ślub. Potem została nauczycielką polskiego i dorabiała sobie jako sprzątaczka.

W 1977 został zapisany do Ogólnokształcącej Szkoły Podstawowej II kategorii w Niestarej Wsi niedaleko Szkołowa.

W 1980 zaczął wymyślać wymówki, żeby się zwalniać z lekcji i udawał różne dolegliwości.

W tym samym roku przy jego szkole powstała szkoła muzyczna. Zapisał się tam na zajęcia z gry na perkusji, jednak przez to, że się wciągnął w to udawanie, żeby tylko nie być na lekcjach, udawał też w tej szkole muzycznej, aż w końcu dyro nie wytrzymał i go wypisał już na początku 1981.

W końcu w 1981 dzięki takiemu udawaniu odkrył w sobie zainteresowanie aktorstwem i chciał grać w filmach.

W 1983 dostał się do Zawodowej Szkoły Średniej nr 3 na profil Aktorstwo filmowe.

W 1986 wyjechał do Statku, żeby studiować Aktorstwo filmowe na Wyższej Szkole Filmowej w Statku. Poznał tam Janka Głuszyńskiego, który 14 lat później został jego współpracownikiem w branży muzycznej.

W 1989 obronił pracę licencjacką.

W 1990 poznał mało znanego aktora i reżysera Edmunda Łukaszaka, z którym postanowił rozpocząć współpracę. Jego debiutancka rola to rola Grześka w filmie "Ludzie z chodnika". Filmem tym zainteresował się jedynie powiat szkołowski, gdzie odniósł sukces (a popularność tego filmu trwała tylko rok). Film ten uznawany jest za początek subkultury niejakich chodnikowców, która jednak nigdy nie stała się popularna.

W 1991 ukończył kształcenie wyższe i powrócił do Szkołowa, żeby dalej grać w filmach Łukaszaka.

Późniejsze filmy, gdzie Tarko grał, nie odnosiły sukcesu. Wyjątek stanowi "Ojczysta krew" Zenona Machuły z 1995, gdzie zagrał rolę epizodyczną, która na początku filmu nakazała bohaterowi pozostania w takim stanie, w jakim jest, tj. kazał mu nie pracować nad odzyskaniem świadomości nadorowej.

W 1993 wziął ślub.

W 1994 urodził mu się syn.

W 2000 zespół jego kolegi ze studiów Janka Głuszyńskiego Grupa Rock Attack postanowił zmienić skład, bo uznał dotychczasowy za nienadający się do pracy w zespole muzycznym. Tarko się dostał do nowego składu jako perkusista.

Marcin był z siebie dumny, że może rywalizować z czołowymi szkoławikijskimi muzykami. Był też w szoku, że jego kolega ze studiów rywalizował z najpopularniejszymi aktorami i sam do nich należał.

Po dołączeniu do zespołu rzucił aktorstwo.

W 2002 urodził mu się drugi syn.

W 2007 Grupa Rock Attack przesła do historii muzyki.

W 2009 adoptował trzyletniego chłopca.

W 2012 chciał zostać inwestorem. Jego jedyna inwestycja poszła się jebać już na początku II kwartału i przyniosła mu straty. Przez miesiąc było głośno o tym, że sprzedał meble z kuchni, zeby przestał ponosić straty finansowe.

W 2014 pojebany antyfan Grupy Rock Attack pozwał do sądu Marcina i oskarżył go o coś, co nie mogło mieć nawet miejsca. Jego tatusiek bedący adwokatem Marcina ciagnął sprawę przez cały rok. W końcu cały przekręt ojca i syna wyszedł na jaw i to oni mają od 2015 trwającą do dziś sprawę w sądzie. Marcin Tarko dostał odszkodowanie za niesłuszne ciągnięcie po sądach i niesłuszny areszt śledczy.

W lipcu 2017 zaplanował założenie swojego zespołu, jednak porzucił te plany miesiąc później.

Kariera filmowa Edytuj

Marcin Tarko został aktorem na studiach. W 1990 zadebiutował w filmie Edmunda Łukaszaka pt. "Ludzie z chodnika" jako Grzesiek. Film odniósł sukces jedynie na terenie powiatu szkołowskiego i został uznany za początek istnienia subkultury chodnikowców, która nie stała się popularna w państwie.

W 1991 ukończył studia i był bardziej aktywny zawodowo, bo wrócił do swojego miasta.

W 1995 wystąpił u Zenona Machuły w "Ojczystej krwi" jako postać epizodyczna nakazująca na początku filmu głównemu bohaterowi nieodzyskiwanie świadomości narodowej i pozostanie w takim stanie, w jakim jest.

W 2000 rzucił aktorstwo.

Kariera muzyczna Edytuj

Marcin Tarko został muzykiem w 2000, kiedy to dołączył do Grupy Rock Attack jako perkusista. Przypomniał sobie zasady gry na perkusji i postanowił zostać perkusistą.

Był z siebie dumny, że może rywalizować z czołowymi szkoławikijskimi muzykami. Był też w szoku, że jego kolega ze studiów rywalizował z najpopularniejszymi aktorami i sam do nich należał.

W 2007 zespół przeszedł do historii szkoławikijskiej muzyki.

Życie prywatne Edytuj

Od 1993 żonaty z Janiną z domu Tarczyńska. Mają dwójkę biologicznych synów: Janusza (ur. 1994) i Zbigniewa (ur. 2002). W 2009 adoptowali Sławomira (ur. 2006).