FANDOM

Milt Spomen - władca Spamo Wiki w latach 1389-1439. Najdłużej panujący władca Spamo Wiki.

BiografiaEdytuj

Milt Spomen urodził się 12 września 1351 jako syn Cada i Palony Spomen. Gdy trochę dorósł, pomagał ojcu w obowiązkach władcy.

W czerwcu 1389 Cad zmarł, a Milt wskoczył na tron. Rozpoczął swoje panowanie mocno wprowadzając bronie palne do większych jednostek armii, modernizując architekturę miast i fundować naukę, zwłaszcza badanie kosmosu. To podczas panowania Milta Spamo odkryła planety takie jak YouTube czy Reddit.

Progres gospodarczy jednak trochę przystopował atak Spamowino Wiki w 1395, który na początku wyglądał poważnie kiedy Spamo Wiki straciła kilka terenów. Wrogą wikię jednak udało się wyrzucić i zabrać 3% jej terenów w 1398.

W 1401 syn mu zginął.

Poza wspomnianymi wyżej programami i reformami w państwie, Milt w XV wieku zaczął reformować także rolnictwo, dając dużo pieniędzy na jego rozwój. Pod jego rządzami otworzyło się też dużo prywatnych przedsiębiorstw, jak założona w 1406 tawerna "Golonko Spamo", znana jako najdłużej istniejąca restauracja Spamo Wiki.

Także i grono artystyczne pod władzą Spomena rozwijało się w najlepsze, fundowane przez państwo. Zorganizowano nawet państwowe nagrody dla najlepszych artystów.

W 1412 w Bitwie pod Spatlową Rzeką Spamo pozbyło się w końcu Zakonu Maronerów, o których jest mało informacji dzisiaj z kontynentu. 

Przez ostatnie 20 lat panowania nie działo się w życiu władcy nic ekscytującego, poza kilkoma walkami ze Spamopedią i dalszym fundowaniem w/w programów.

Milt Spomen zmarł dzień po 50. rocznicy zaprzysiężenia 28 czerwca 1439, a wiceliderzy by nie tracić czasu ogłosili Komandora Daguta Spamiga jako nowego władcę.

Życie prywatneEdytuj

W 1375 poślubił Spiwionę Fadak (ok. 1352-1429), z którą miał syna Sterta (1376-1401), który raz wdał się w bójkę z kimś i zginął.