FANDOM

OL Kaz, prawdziwe imię Olaf Lespamski - spamowikijski raper, jeden z najpopularniejszych w drugiej połowie lat 00.

BiografiaEdytuj

Olaf Lespamski urodził się 13 lutego 1982 roku. Jego ojciec Marian (1956-2018) był szanowanym dzielnicowym, a matka Kawisława (1958-2018) zajmowała się domem.

Rapu słuchał odkąd pamiętał

W 1989 został zapisany do Szkoły Podstawowej nr. 15, a w 1995 poszedł do Międzynazjum nr. 7

W 1998 dostał się do średniej szkoły mundurowej, ale po ukończeniu jej w 2001 i zapisaniu się na policjanta powiedzieli mu że jest zbyt słaby fizycznie na pracę. Olaf, nie chcąc się wielce starać by zostać jakimś tam psem postanowił więc wziąć mikrofon do ręki i rapować. Przyjął pseudonim OL Kaz

Nowy raper przez pierwsze 2 lata nie był wielce znany, ale w późnym 2003 dostał darmową reklamę dzięki Kazesowi i Lidii, którzy uważali że młodzik jest dobrym kandydatem na przeciwnika El Spamero, który uznawał siebie za pępek świata i króla rapu.

W kwietniu 2004 Kaz wydał swój przełomowy album "Prawda i nic więcej", a także zmierzył się z El Spamero. Po kilku intensywnych bitwach rapowych pod koniec roku statuetka najlepszego rapera kraju poszła do Lespamskiego, który następnie zgasił i zdissował jęczącego i wkurzonego Spamero.

W styczniu 2005 na Spamo Wiki wrócił Elo Spameks, który następnie założył swoje własne wydawnictwo Elo Rap Records. OL Kaz zapisał się do niego i kontynuował swoją karierę, która szybko się rozwijała.

W krótkim czasie OL stał się najpopularniejszym raperem państwa, wygrywając statuetki jeszcze w 2006 i 2008. Stracił jednak tą pozycję kiedy w 2009 na scenę wszedł najstarszy syn Spameksa Łukasz pod pseudonimem PD Tron. Pomimo wielkich starań Kaza młody ostatecznie został najpopularniejszym raperem lat 10.

Mimo tego Olaf nadał był bardzo popularny i występował też w filmach, z czego najpopularniejszym była komedia "Afera o kurczaki" (2011), będąca remakiem filmu o tej samej nazwie z 1973.

31 sierpnia 2018 miał miejsce atak na Spamo Wiki, a OL Kaz był jedną z jego ofiar.

Życie prywatneEdytuj

W 2006 ożenił się z Danutą Spiczysną (1983-2018), z którą miał syna Marka (2009-2018) i córkę Ilianę (2012-2018)

Miał starszych braci: Hansa (1980-2018) i Oliwiera (ur. 1981). Oliwier w 2000 wyjechał na Śródziemie Wiki i tam pracuje jako architekt.