FANDOM

Rob Sport - władca Spamo Wiki w latach 1640-1667, znany z jego geniuszu w sprawach wojskowych.

BiografiaEdytuj

Rob Sport urodził się 31 sierpnia 1600 roku, jako członek jednego z ważniejszych klanów państwa. Jego rodzicami byli Armarken (1568-1632) oraz Marietta (1575-1647) Sport. Młody Rob od początku życia był uczony polityki państwa i przygotowywany na jakieś ważne urzędy.

I młody miał żyłkę do polityki. Już mając 20 lat przemawiał w senacie i zadziwiał nawet wytrawnych graczy politycznych swoim talentem. Był taki przekonujący, że nawet udało mu się wprowadzić parę swoich reform do armii!

A i wojskowość była jego konikiem, ponieważ uważał że armia zawsze powinna być w państwie na pierwszym miejscu. Dlatego podczas swojego życia wydał kupę pieniędzy na jej modernizację.

Rob szybko stał się ważnym politykiem w kraju i w 1628 przyjęto go do grona wiceliderów, dzięki czemu mógł swobodniej przepuszczać swoje reformy i mieć więcej pieniędzy na finansowanie wojska (tak, miał lekką obsesję na tym punkcie). Jednak nie na tym kończyły się jego ambicje.

Znudzony aż władca Mort Sputn sam kopnie w kalendarz, Sport pomógł mu w tym w maju 1640 roku, dyskretnie go dusząc. Jako że właśnie zmarły lider nie miał dzieci, odbyło się głosowanie na nowego wśród ludu, i wygrał lubiany przez mieszkańców Rob. Pozwoliło to nowo upieczonemu władcy wydawać pieniądze i wprowadzać swoje reformy o wiele swobodniej. I miał fajne siedzenie.

I już kilka lat po zaprzysiężeniu lider mógł pokazać swoje umiejętności w wygrywaniu wojen, kiedy Spamikowie, Spamowikijczycy chcący swojego własnego państwa zaczęli się buntować w 1646. Organizacja, siła i brutalność Spamików zadziwiła armie Spamo, które w pierwszych kilku bitwach zostały rozgromione przez buntowników. Przez następne lata kładziono nacisk na wojskowość kraju i nowe strategie walki. Ostatecznie rozgromiono Spamików na ich własnym terytorium w wrześniu 1652, a ci którzy przeżyli rozeszli się po kontynencie.

Jednak druga połowa 17 wieku to był szalony czas dla Spamo, co pokazał następny rok, kiedy to duże państwo Spamnik Wiki zaatakowało Spamo, zaczynając Potop Spamnikijski. Była to znowu ciężka wojna, a armia Spamo zaliczała wzloty i upadki, ale udało się w końcu wyrzucić Spamnik z kraju w 1656 i wziąć dużą część jego terytorium.

W następnych latach panowania Roba nie było więcej takich dużych wojen, ale prowadził on jednak agresywną politykę i podbijał różne tereny, od małych państewek do znaczących terenów większych państw. Rządził także twardą ręką i ciężko było go do czegokolwiek w senacie przekonać.

Rob Sport zmarł 16 października 1667, a jego syn Fogun przejął władzę.

W retrospekcji, Rob Sport jest uznawany za całkiem dobrego władcę, głównie z powodu jego nacisku na militaria w Spamo.

Życie prywatneEdytuj

Miał dwójkę rodzeństwa: siostrę Masię (1597-1664) oraz brata Dobromira (1603-1680)

Miał dwie żony: Anspammę Miguś (1600-1674) od 1618 do 1625, oraz Janinę Glech (1607-1692) od 1628 do końca życia

Miał czwórkę dzieci: Z pierwszą żoną córki Krotonę (1619-1620), która zmarła z powodu jakiejś choroby i Jagodę (1621-1625), która wpadła do studni i zmarła. Z drugą żoną miał na to dwóch synów - Foguna (1630-1677) i Mageta (1635-1680), obaj z nich zostali władcami Spamo Wiki.