FANDOM

Roger Spazny - jeden z 3 założycieli Racking Time, gitarzysta i wokal wiodący zespołu przez całe jego istnienie

BiografiaEdytuj

Roger Spazny urodził się 9 lipca 1976 roku jako syn budowlańca Mikela (1952-2018) i nauczycielki Kilandy (1952-2018). Od początku życia był melomanem i już w wieku 2 lat śpiewał piosenki różnych zespołów.

W 1983 został zapisany do Szkoły Podstawowej nr. 2, a w 1989 poszedł do Międzynazjum nr. 6, gdzie to był w klasie razem z Bartoszem Ważnym i Włodzimierzem Krętem.

W 1992 trójka przyjaciół poszła do Maoliceum nr. 4, a rok później założyli zespół Racking Time, który amatorsko grał na imprezach szkolnych i był popularny wśród uczniów.

W 1995 razem Bartkiem i Włodkiem skończył naukę i razem z nimi postanowił wejść na prawdziwą scenę. Zespół wysłał kilka swoich piosenek do Rocksnego Labelu, który obiecał że ich przyjmie, jeśli znajdą jeszcze kilku członków. W relatywnie krótkim czasie do RT dołączyli basista Paweł Spawruski i gitarzysta Klaudiusz Zacny. Ze składem gotowym i drogą gotową, Racking Time zaczęło swoją wędrówkę przez opanowaną przez alternatywnego rocka spamowikijską scenę. 

Po kilku singlach pierwszy album zespołu został wydany po krótkiej pracy w marcu 1996 pod nazwą "Pora rockować!" i przyniósł wielkie zainteresowanie po latach dominacji grunge'u. Czysty metal znowu stał się popularny, a grupę przyjęło do siebie największe wydawnictwo rockowe kraju Spamowy Rock!. Nawet debiutowy album Blabijaczy z byłym perkusistą Spamianny na czele nie zdołał powstrzymać młodzików, którzy wygrali pod koniec roku statuetkę najlepszego zespołu rockowego Spamo Wiki.

Prace nad nową płytą Racking Time zaczęła się krótko po wydaniu pierwszej, ale produkcja przedłużała się i przedłużała, głównie z powodu nieobecności Klaudiusza, który przygotowywał swój ślub w studiu. Zaczynając rok 1997, album nadal był daleko od skończenia, a groźba przegrania z Blabijaczami była duża. Męcząca praca i zniecierpliwienie Spamowego Rocka odbiła się na zdrowiu członków, a w kwietniu odszedł Włodzimierz Kręt.

Ostatecznie, w lipcu udało się wydać "Budzę się ku rockowi", który sprzedawał się szalenie. Miesiąc później, Blabijacze wydali swój własny album, a scena rockowa była wyraźnie podzielona, obie strony kibicowały swoim zespołom. Jednak w nieoczekiwanym zwrocie akcji, kolejny miesiąc później swój debiutowy album wydał nowy zespół Żelazny Spam, a rywalizacja stała się three-wayem. Ostatecznie, pod koniec roku statuetkę otrzymali Blabijacze, co było ich ostatnim triumfem w tej wojnie.

W nowym roku napięcie wśród zespołu się podnosiło, a RT żeby nie martwić fanów wydał kilka singli na początku roku i obiecał album na jego drugą połowę. Tak się jednak nie stało, bo najpierw w czerwcu odszedł Spawruski, a w listopadzie Zacny, który dostał się do Żelaznego Spamu. Roger i Bartosz zostali sami i po nieudanym wyzwaniu Żelaznego Spamu na serię dissów poszli na hiatus w styczniu 1999.

Przez następne 2 lata Roger ożenił się i miał syna, ale na początku 2001 razem z Ważnym ruszył tyłek i zaczął szukać muzyków w nadziei na reaktywację Racking Time. W krótkim czasie znalazło się kilka osób: gitarzyści Maciej Spiwrow i Jake Zew oraz basista Kazimierz Nowak.

Z nowym składem zespół stworzył nowy album używając niewydanych piosenek i kilku nowych i wydał go w sierpniu o nazwie "RAAAACKIIIINGGG TIIIMMEEE!!!!".

W świecie bez Żelaznego Spamu, płyta sprzedawała się szalenie, a zreaktywowany zespół znowu starł się z Blabijaczami. Nie dało się zatrzymać jednak hype'u na więcej hard rocka i statuetka najlepszego zespołu rockowego 2001 poszła do RT..

W nowym roku zespół chciał napędzać hype, ale nagle wrócił Żelazny Spam z nowymi członkami i zapowiedzianym nowym albumem. Racking Time pospieszyło się by wydać swoją płytę wcześniej, ale wydany w sierpniu "To metal rządzi" nie ruszył nawet "Żelazo jest mocne", i to ŻS wydał w tym roku statuetkę.

W 2003 wydarzyła się podobna sytuacja, ale z innym zespołem. Spazny i spółka myśleli, że jak Żelazni nie wydadzą w tym roku swojej płyty to mają szansę, ale w maju swój debiutowy album wydał punk-rockowy zespół Rocky Dip, który przyniósł swojemu gatunkowi dawną chwałę i strącił wydane w listopadzie "Szczepionka na rock" z powierzchni ziemi.

Po tych dwóch porażkach pod rząd, RT poszło na 3-letni hiatus z robienia muzyki. Roger w tym czasie miał dodatkową dwójkę dzieci, przykróciły mu się trochę włosy i czasem koncertował.

W grudniu 2006 Racking Time zapowiedziało nowy album na luty 2008, ale ostatecznie nie udało się dokończyć płyty i została anulowana.

Po kolejnych miesiącach  bez newsów, zespół postanowił zakończyć działalność, z pożegnalnym albumem "Rock temu" zawierającym niewydane piosenki grupy. 

Po rozwiązaniu RT Roger rzucił razem z większością członków muzykę i miał jeszcze więcej dzieci, jeszcze mniej włosów i stał się nudnym tatuśkiem

31 sierpnia 2018 zniszczono Spamo Wiki, a Roger razem z żoną zginęli w ataku. Na szczęście jego dzieci były na wyjeździe w innej części kraju i zdołały ewakuować się na Spamowanko.

Życie prywatneEdytuj

W 1999 poślubił Aniatę Hald (1976-2018), z którą miał piątkę dzieci: Grzegorza (ur. 2000), Nebla (ur. 2003), Jalkę (ur. 2005), Damiana (ur. 2010) i Salezę (ur. 2011)