FANDOM

Sarut Spomen - władca Spamo Wiki w latach 1296-1309.

BiografiaEdytuj

Sarut Spomen urodził się 18 listopada 1255, jako syn Dorta i Fanity Spomen. Miał starszą siostrę Jamelę, której ojciec zakazał rządzić państwem.

Młody Spomen kiedy tylko podrósł został wysłany przez ojca z obesją na punkcie wygranej ze Spammingy na wojnę, ale po latach udało się Sarutowi zwolnić z armii.

W 1296 Dort zmarł, zaniedbując potrzeby pospolitych mieszkańców na rzecz armii a Sarut wszedł na tron. Na początku panowania radykalnie zmniejszył finansowanie wojska i zainwestował w gospodarkę cywilną, zreaktywował także programy zapoczątkowane przez swojego dziadka Minda.

Jednak nie kończył wojny ze Spammingy, która trwała już od ponad pół wieku. W tym rejonie oba państwa nadal walczyli łeb w łeb, chociaż Spamo było lekko na przegranej pozycji. No ale poddać się po tylu latach to wstyd.

No i tak sb Sarut rządził do 13 marca 1309, kiedy to wicelider Warkant Spiamet z rodu przyjaciela Spamioniena I miał już dosyć ciągłej wojny ze Spamo i zamordował lidera, a następnie sam wskoczył na tron. Dynastia Spomenów wróciła jednak do urzędu lidera 30 lat później.

Życie prywatneEdytuj

Sarut Spomen poślubił w 1297 swoją kuzynkę 9. stopnia Jagienkę Stapan (1274-1350), z którą miał dwójkę dzieci: córkę Waniennę (1299-1380), nazwaną tak na cześć córki swojego pradziadka Wiktusa Spomena oraz syna Marka (1304-1359), przyszłego władcę Spamo.