FANDOM

Spadzimierz Patriota - spamowikijski muzyk, oryginalny perkusista Żelaznego Spamu w latach 1996-2000

BiografiaEdytuj

Spadzimierz Patriota urodził się 7 marca 1975, jako syn Spamomierza (1958-2018) i Wiliany (1958-2018). Jego rodzice byli znani w mieście z tego, że ciągle brali pożyczki i w końcu się zadłużyli.

W 1982 poszedł do Szkoły Podstawowej Nr. 3, a pasję do bębnów wytworzył w 1985, kiedy rodzice kupili perkusję na kredyt by się mieć czym chwalić.

W 1988 poszedł do Międzynazjum im. Spamona II, a w 1991 dostał się do Średniej Akademii Muzycznej.

W Akademii był członkiem amatorskiego zespołu metalowego który był popularny wśród uczniów, ale został rozwiązany kiedy wszyscy skończyli szkołę w 1994.

Przez następne 2 lata życia był korepetytorem nastoletnich metalheadów uczących się perkusji, ale opuścił tę pracę w 1996 kiedy razem z gitarzystami Halejem Warowym i Gracjanem Spakewem dostał się do nowozałożonego zespołu Jacka Spatelowego "Żelazny Spam".

Nowy zespół przez kilka pierwszych miesięcy działalności grał lokalnie, ale w styczniu 1997 basista Jakub Sporacki zapoznał członków z wydawnictwem Spamowy Rock!, a następnie sam dołączył do grupy.

We wrześniu 1997 debiutowy album grupy o tej samej nazwie jak ona został wydany i przyczynił się do jednej z największych rywalizacji na spamowikijskiej scenie rockowej, dołączając się do walki o państwową statuetkę razem z Racking Time i Blabijaczami.

Pod koniec roku nagrodę zgarnęli Blabijacze, ale popularność Żelaznego Spamu była wielka, więc nie można było spoczywać na laurach.

Za pieniądze z sprzedaży albumu spłacił długi rodziców

Pracę nad nowym albumem zaczęto w 1998, ale grupa zmieniła kierunek piosenek, chcąc zwrócić uwagę na problemy kontynentu spamowego, a żeby wspomóc sobie w projekcie Sporacki znalazł na jakiejś wsi utalentowanego 18-latka Zacka Spatnena. Album miał zostać wydany w grudniu, ale został przesunięty kiedy krótko po wydaniu 2 singli w maju z zespołu odszedł Gracjan Spakew, niezgadzający się z kierunkiem płyty.

Pod koniec roku ŻS wygrał swoją pierwszą statuetkę najlepszego zespołu rockowego Spamo Wiki, a w grudniu dołączył nowy gitarzysta - Klaudiusz Zacny,

W lutym "Niechmy się zjednoczmy" zostało wydane i natychmiastowo zostało wielkim hitem, rozwalając kompletnie konkurencję i zdobywając drugą z rzędu statuetkę najlepszego zespołu rockowego.

Krótko po wydaniu albumu zespół zapowiedział nowy na wiosnę 2000, a Spadzimierz poza pracą znowu wrócił do pracy korepetytora.

W środku kwietnia 2000 wydano album "Thrashne brzmienie", który w pierwszy tydzień wyprzedał się całkowicie i do dzisiaj jest najpopularniejszym albumem zespołu.

Niestety tydzien po wydaniu płyty samolot wiozący grupę na koncert rozbił się, co poskutkowało śmiercią Spadzimierza i Jakuba Sporackiego. Jedna z piosenek w czwartym albumie ŻS "Żelazo jest mocne" jest zadedykowana tym dwóm, a podczas otrzymywania trzeciej pod rząd statuetki pod koniec 2000 żywi członkowie zespołu zadedykowali ją im. Po śmierci Patrioty rolę perkusisty w zespole przejął Landrzej Portski.

Życie prywatneEdytuj

W 1997 poślubił Gawrinę Kalucką (ur. 1975), która w tym samym roku urodziła mu córkę Małgorzatę. Obie obecnie nadal żyją na Spamowanko Wiki.