FANDOM

Spamint II Wacena - władca Spamo Wiki w latach 465-500, który zniósł pierwszy okres władzy wiceliderów w kraju.

BiografiaEdytuj

Spamint Wacena urodził się w lato 429 roku, jako syn Spamnena i jego nieznanej z imienia żony w dużym mieście Spamekropsku na wschodzie Spamo Wiki. Rodzina Wacenów miała prestiżowy status militarny w okolicy, więc było to oczywiste że także i Spamint pójdzie drogą żołnierza.

Przez lata uczył się w prestiżowych szkołach oficerskich miasta, a w 454 ukończył Wyższą Szkołę Oficerską ze stopniem kapitana.

Jako że wschodnie Spamo Wiki od lat było nękane przez barbarzyńskie plemiona, Spamint szybko dostał szansę na pokazanie swoich umiejętności na polu bitwy, i wykazał się bystrością i geniuszem dowodząc żołnierzami.

Do 460 przyszły władca stoczył dziesiątki bitew, a za jego dokonania przyznano mu buławę moderatora. Wacena także poza prowadzeniem walk udzielał się lekko w polityce.

Na początku 465 miał miejsce jeden z największych ataków barbarzyńców na wschód Spamo, a Moderator Spamint oczywiście był na miejscu. Bitwa trwała godzinami, a Wacena mimo wielu ran nie poddał się i ostatecznie wyparł dzicz z państwa. Wstrząsnęło to ludnością całego państwa tak bardzo, że zaczęto robić protesty przeciwko władzy wiceliderów i w krótkim czasie wyniesiono moderatora na zreaktywowany urząd Lidera jako Spamint II.

Przez swoje panowanie nowy władca zaznajomił się z polityką kraju bardziej, ale nigdy nie zapomniał swoich militarnych korzeni. Dzięki jego agresywnej polityce do Spamo dołączyło wiele nowych terytoriów, w tym trochę ze Spamopedii. Zmodernizowała się także armia.

Spamint II zmarł w 500 roku w wieku 71 lat, władzę przejął po nim wicelider Spamomienian II.

Życie prywatneEdytuj

Spamint Wacena miał dwóch starszych braci, Spaszina (424-493) oraz Spaniuna (427-520)

Miał dwie żony: Dobrawę Spomaga (430-502) od 455 do 463, oraz Marcinę Szpakowską (459-533) od 481 do końca życia.

Miał trójkę dzieci: córki Sparonę (456-524) i Lawendę (458-539) z pierwszą żoną oraz syna Harola (484-570) z drugą.