FANDOM

Spaniun I Spimow - jeden z przyjaciół Spamioniena oraz władca Spamo Wiki w latach 298-269 pne.

BiografiaEdytuj

Spaniun Spimow urodził się ok. 344 pne w Spamopedii, i razem ze Spamionienem i kilkoma innymi ludźmi opuścił ją w 321 pne żeby znaleźć nowe miejsce do życia, które nazwali potem Spamo Wiki.

Spamo rozwijała się diametralnie szybko (panstwa na fandomie rozwijaja się o wiele szybciej niż na ziemi) i pokazało swoją siłę kilka razy w starciach ze Spamopedią. Jeszcze za życia Spamioniena kraj był znany na kontynencie.

Spamionien I zginął w bitwie w 298 pne, a jego 200 iq koledzy po jego śmierci zamordowali jego dzieci. Następnie zaczęli bić się między sobą o władzę, a wygrał Spaniun ponieważ miał największy szacun wśród ludności.

Kiedy tak przyjaciele mieli konflikt między sobą o władzę, to Spamopedia i inne duże państwa wykorzystały chaos i osłabiły trochę państwo, więc Spaniun I działał. Najpierw wyrzucił wszystkie te państwa ze swojego terytorium, a potem rozbudował armię i kontynuował agresywną politykę swojego poprzednika, podbijając małe państewka.

Jednak niech nie wydaje się wam że panowanie Spimowa było jak prawie każdego lidera Spamo Wiki: robił to co trzeba, ale każdy o nim zapomniał. O nie. Na nowopowstałym dworze liderskim działo się wiele afer, bo nadal żyjący inni przyjaciele Spamioniena mieli ból dupy o to że nie byli władcami, a sam Spaniun był całkiem dziwną osobą by lekko powiedzieć. Lubiał po pijanemu wdawać się w konflikty, miał wiele kochanek i nie był najlepszym trzymaczem dobrych relacji wśród państw.

Jeszcze przed śmiercią władcy udało się zapewnić władzę dla swojego syna, Spamioniena Spimowa. Nie odbyło się to bez dużych trudności i kontrowersji, ale się udało.

Spaniun I zmarł pozostawiając Spamowikijski dwór polityczny w dużym chaosie i wrogości w 269 pne. Jego syn Spamionien przejął po nim władzę.

Życie prywatneEdytuj

Spekuluje się, że Spaniun miał starszego brata, który był przeciwny jego odejściu ze Spamopedii.

Spaniun I miał trzy żony: Najpierw Arkiennę [wstaw tu nazwisko] od 320 do 313, potem Spilomeliwę Spako od 311 do 280, i ostatnią Gatnę Pospamnówkę od 279 do końca życia.

Miał jednego syna z pierwszą żoną, Spamioniena (314-266), który został po nim władcą Spamo WIki.