FANDOM

Spaniun III Spamkruwiniat - władca Spamo Wiki w latach 604-609. Prekursor podróży kolonialnych państwa oraz twórca wielu uniwersalnych taktyk wojennych.

BiografiaEdytuj

Spaniun Spamkruwiniat urodził się w 572 jako syn Fanusa Spamkruwiniata, właściciela dużego zamku oraz jego kochanki. Miał starszego o 2 lata brata Mariusza, który w 595 zapił się na śmierć. Przyszły władca od początku życia mieszkał w luksusach, nie martwiąc się o nic.

Jednak po dwudziestu latach takiego życia znudziło się to młodzieńcowi więc zaczął udzielać się w polityce, najpierw jako chłopiec do posyłek dla jakiegoś ważnego klanu.

Przez uczciwą pracę i szczerość Spaniun szybko wspinał się w hierarchi, i na początku nowego wieku był znanym politykiem. W 601 ostatecznie przyznano mu miejsce w szeregu wiceliderów.

W 604 zmarł władca Spomakur II, a Spaniun wolą ludu został nowym Liderem. Od początku panowania wprowadził nowy plan kolonizacji innych państw, który polegał na prowadzeniu ekspedycji do sąsiadów i utworzenia relacji z nimi, bądź - zrobienia z nich wasala.

Pierwsze ekspedycje odbyły się już dwa miesiące po zaprzysiężeniu Spaniuna III, który sam im przewodził. Plan kolonizacji okazał się być strzałem w dziesiątkę, który oprócz kilku nowych ziem dla Spamo przysporzył także krajowi nowych sojuszników albo partnerów w handlu.

Poza kolonizacją, Spaniun III podczas swojego krótkiego panowania wymyślił wiele uniwersalnych taktyk wojennych, z czego najpopularniejszą z nich było sprzedawanie małym państewkom starego uzbrojenia, a potem patrzenie jak się wyniszczają by zdobyć po całym tym syfie ich ziemie.

Panowanie oraz i życie Spaniuna III skończyło się jesienią 609, kiedy podczas ekspedycji Sfamn Wiki został zabity w niespodziewanym ataku wojska tego państwa. Spamo Wiki po takim środkowym palcu szybko siłą zajęło Sfamn dla siebie, a na lidera postawiono wicelidera oraz przyjaciela martwego władcy Spametra, który kontynuował i ulepszał idee swojego poprzednika.

Obecnie, Spaniun III jest uznawany za jednego z lepszych władców Spamo, choć nie pojawia się tak często w tym temacie jak Spamionien I, Wiktus Spomen czy Spamaken Spameno. Jego idee i geniusz były jednak dla państwa bezcenne

Życie prywatneEdytuj

W 589 jego ojciec zaaranżował jego małżeństwą z Salenną Raniut (ok. 564-626), z którą miał córkę Barburę (598-673)