FANDOM

Szymon Lesek to znany szkoławikijski muzyk, a wcześniej również twórca gier.

Życiorys Edytuj

Szymon Lesek urodził się 1.02.1970 w Kudli w województwie szkołowskim. Jego ojciec Stanisław Lesek był geologiem, a matka Teresa Lesek była bezrobotna.

W 1972 rodzice Szymka przeprowadzili się do Lasowa.

W 1977 Szymek został zapisany do Ogólnokształcącej Szkoły Podstawowej II kategorii nr 1 im. Krzysztofa Robotnika w Lasowie. W drugim półroczu został przepisany do Ogólnokształcącej Szkoły Podstawowej I kategorii nr 1 im. Krzysztofa Robotnika w Lasowie.

W 1980 zainteresował się muzyką tworzoną przez zespół Osiedle 73.

W 1983 wyjechał do Muzyka Wiki, żeby kształcić się w Muzycznej Szkole Średniej nr 1 w Bardyszewie. Tą samą szkołe średnią ukończył znany raper Zyga.

W 1986 powrócił do ojczyzny i podjął się kształcenia wyższego na Uniwersytecie Myślawskim na kierunku Informatyka.

W 1989 obronił pracę inżynierską.

Po odebraniu dyplomu w 1991 udał się na studia podyplomowe.

W 1993 ukończył kształcenie wyższe i wtedy otworzył studio gier L-Game oraz zaczął tworzyć muzykę hip-hop. Co drugi album tworzył pod pseudonimem Szymo.

Tego samego roku jego studio wydało swoją pierwszą grę pt. "Wyścigi jaskiniowców" (z której inspirację czerpał Janusz Bielik tworząc w 2007 serial o takim samym tytule). Gra była mało znana (podobnie jak wszystkie następne).

Również tego samego roku Szymek wydał swój debiutancki album pt. "Prawdziwe życie", który również był mało znany.

W 1994 jego studio wydało swoją drugą grę pt. "Sztuka przetrwania" (z której inspirację czerpał Dariusz Wałczewski tworząc w 2009 serial o tym samym tytule). Ta gra również była mało znana.

Tego samego roku Szymek wydał swój drugi album pt. "Przetrwanie" pod pseudonimem Szymo. Ten album również nie odniósł sukcesu.

W tym samym roku poznał kobietę, w której sie zakochał od pierwszego wejrzenia.

W 1995 Szymek przeniósł swoje studio do Karkowa.

Niedługo po tym wypuścił swój trzeci album pt. "Jak żyć w szkole". Ten album, podobnie jak poprzednie, nie odniósł sukcesu.

W tym samym roku studio L-Game wydało swoją trzecią grę pt. "Król toru". Ta gra też nie odniosła sukcesu.

Również w tym samym roku wziął ślub.

W 1996 w dzień swoich urodzin Lesek wypuścił swój czwarty albym pt. "Ja". Ten album również nie przyniósł mu popularności.

W tym samym roku jego studio wydało swoją czwartą grę pt. "Symulator konstruktora 1996". O grze zrobiło się trochę głośno w okolicach Karkowa, ale nie na długo.

W tym samym roku urodził mu się syn.

W 1997 Lesek przeniósł swoje studio gier do Wacławia.

W dzień swoich urodzin wydał piątą grę pt. "Jazda pojazdami". Gra odniosła sukces dopiero po 10-ciu latach, kiedy to zupełnie inne studio ją rozbudowało.

W tym samym roku wydał piąty album pt. "Podróż". Album ten nie odniósł sukcesu.

Również w tym samym roku urodził mu się drugi syn.

W 1998 studio L-Game wydało grę pt. "Wojenne czasy". Tą grę polubili gracze spod Wacławia, ale szybko im się znudziła.

W tym samym roku Szymek wydał swój kolejny album pt. "Zdobycz". Ten album polubili słuchacze spod Wacławia, ale szybko im się znudził.

W 1999 w ten sam dzień światło dzienne ujrzały gra pt. "Ciężka jazda" i album pt. "Wiadome rzeczy". Jedno i drugie nie odniosło sukcesu.

Niedługo po wydaniu tej gry i albumu ktoś go wrobił w przestępstwo tak dobrze, że nawet nie było żadnych dowodów na niewinność Leska. W takiej sytuacji Szymek zamknął studio, sprzedał budynek studia, dom i samochód (żeby mieć za co przeżyć, jak by go wacławscy prawnicy mieli znaleźć), zajebał całkiem sprawny rower ze złomowiska i spierdalał na zachód.

Nie był ten rower jednak taki zajebisty, bo niedaleko przed województwem szkołowskim się rozleciał, a Szymek wyrzucił resztki roweru do rzeki i dalej cisnął z buta mając ciężko wyjebane, gdzie trafi, bo był w chuj zmęczony.

Trafił w końcu do Szkołowa i wacławscy prawnicy go w końcu nigdy nie odnaleźli.

Spędził rok na bezrobociu, aż w końcu w 2000 usłyszał, że Grupa Rock Attack szuka nowych członków. Wykorzystał to i został wokalistą.

Było dla niego czymś niezwykłym, że w końcu mógł się równać z takim kimś jak Grupa No Fake czy Jasiek Band.

W 2001 urodził mu się drugi syn.

Jego popularność trwała aż 7 lat. W 2007 jego zespół przeszedł do historii.

W 2008 urodziła mu się córka.

W 2011 został ojcem czworaczków.

Kariera muzyczna Edytuj

Na scenę muzyczną Szymek wszedł w 1993. Jego debiutancki album pt. "Prawdziwe życie" nie przyniósł mu popularności.

Wydał łącznie 7 albumów (jeden na rok), z czego co drugi pod pseudonimem Szymo.

W 1999 zakończył karierę hip-hopowca.

W 2000 powrócił na scenę muzyczną dołączając do Grupy Rock Attack jako wokalista.

W 2007 jego zespół przeszedł do historii szkoławikijskiej muzyki.

Kariera informatyczna Edytuj

W 1993 Lesek założył swoje studio gier L-Game. Ich pierwsza gra pt. "Wyścigi jaskiniowców" nie odniosła sukcesu, natomiast w 2007 zainspirowała Janusza Bielika do stworzenia serialu o identycznym tytule.

Jego studio wydało łącznie 7 gier.

W 1999 zamknął studio.

Życie prywatne Edytuj

Żonaty z Jadwigą z domu Andrzejczak. Mają ósemkę dzieci: Władysława (ur. 1996), Zdzisława (ur. 1997), Eugeniusza (ur. 2001), Amelię (ur. 2008), Ryszarda, Jana, Włodzimierza i Krzysztofa (ur. 2001).