FANDOM

Włodosław Komet - spamowikijski wokalista oraz prekursor spamowikijskiego rock-n-rolla

BiografiaEdytuj

Włodosław Komet urodził się 10 marca 1915 roku jako syn Patriusza (1888-1949) i Tawiny (1891-1949). Jego matka grała w orkiestrze i często zabierała syna na koncerty.

W 1922 poszedł do Szkoły Podstawowej im. Wicelidera Spamenasa Speklunskiego, a w 1926 zaczął uczyć się grania na saksofonie i gitarze

W 1928 poszedł do Międzynazjum nr. 5, a w 1931 dostał się do Maoliceum nr. 3, gdzie to szlifował swoje umięjetności grania na instrumentach

W 1933 został przyjęty do orkiestry w której grała jego mama, ale opuścił ją na rzecz solowej kariery 2 lata później.

Przez następne kilka lat grał bluesa i był mało znanym muzykiem, ale nie poddawał się i nadal próbował.

Ok. roku 1940 zaczął eksperymentować ze swoją muzyką, dodając do niej szybsze i bardziej agresywne elementy. Po kilku miesiącach takiej pracy wydał swój przełomowy album pt. "Zawróćmy im w głowie", który uważany jest za początek rock n rolla w Spamo Wiki.

Nowe rytmy były bardzo popularne wśród widowni, a na prośbę samego Kometa jeszcze w tym samym roku Komitet Muzyki Państwowej rozpoczął galę nadania statuetki najlepszego wykonawcy muzyki rock-n-roll (nazwa statuetki przemianowana potem na rock). Pierwszym laureatem był oczywiście Włodosław.

Przez następne 7 lat dalej popularyzował R-N-R, a krótko po nim inni młodzi artyści zaczęli tworzyć w tym gatunku. Wygrał też jeszcze 2 statuetki w 1942 i 1945

W 1947 Spamopedia zaatakowała Spamo Wiki i inne państwa spamowe, dając początek I wojnie spamowej. Komet na 5 lat zawiesił swoją karierę próbując przeżyć

W 1949 jego rodzice zginęli podczas jednej z bitw

W 1950 miały miejsce rozbiory Spamo Wiki, a do domu Kometa wdarło się kilka żołnierzy spamopedyjskich. Muzyk został okradziony przez nich z wartościowych rzeczy, a on sam ledwo uciekł z życiem

W 1952 wojna się skończyła, a na początku następnego roku Włodosław wznowił swoją karierę i wdał się w długoletnią rywalizację z nowym Marwinem Spreszenem o dominację na scenie. Przeboje Spreszena ostatecznie stały się popularniejsze od jakiejkolwiek dyskografii jego rywala i to on został ogłoszony w 1958 Królem Rock-n-Rolla, kończąc legendarną wojnę muzyków.

Komet pogodził się ze swoją porażką i po kilku latach dalszego grania poszedł na emeryturę w 1962.

Przez następne lata swojego życia Włodek źył sobie normalnie i stworzono o nim w 1976 film biograficzny pt. "Sięgamy gwiazd - Powstanie i upadek Włodosława Kometa", któremu on sam dał OKejkę

W 1980 otrzymał miejsce na "Drodze Gwiazd" w Spamomieninowie

Włodosław Komet zmarł 28 stycznia 2000 roku. Kilka tygodni po jego śmierci Żelazny Spam uhonorował go specjalnym koncertem, na którym grane były jego najpopularniejsze piosenki, a w maju wydano o nim film dokumentalny oraz kilka krążków z odnowionymi wersjami jego przebojów.

Obecnie, Włodosław Komet jest uznawany za ojca spamowikijskiego rocka, którego geniusz narodził wszystkie gatunki i podgatunki ciężkiej muzyki.

Życie prywatneEdytuj

W 1939 ożenił się z Marianną Starlą (1915-1996), z którą miał dwie córki - Tawinę (1940-2012) i Solemę (1943-2018).