FANDOM

Włodzimierz Kręt - gitarzysta Racking Time w latach 1993-1997

BiografiaEdytuj

Włodzimierz Kręt urodził się 18 października 1976. Jego ojciec Spamciek (1951-2018) pracował na budowie, a matka Darjewa (1949-2018) była sekretarką.

W 1983 został zapisany do Szkoły Podstawowej nr. 1, a w 1989 poszedł do Maoliceum nr. 6 w klasie razem z Rogerem Spaznym i Bartoszem Ważnym. Trójka szybko się zaprzyjaźniła.

W 1992 trójka przyjaciół poszła do Maoliceum nr. 4, a rok później założyli zespół Racking Time, który amatorsko grał na imprezach szkolnych i był popularny wśród uczniów.

W 1995 razem Rogerem i Bartkiem skończył naukę i razem z nimi postanowił wejść na prawdziwą scenę. Zespół wysłał kilka swoich piosenek do Rocksnego Labelu, który obiecał że ich przyjmie, jeśli znajdą jeszcze kilku członków. W relatywnie krótkim czasie do RT dołączyli basista Paweł Spawruski i gitarzysta Klaudiusz Zacny. Ze składem gotowym i drogą gotową, Racking Time zaczęło swoją wędrówkę przez opanowaną przez alternatywnego rocka spamowikijską scenę. 

Po kilku singlach pierwszy album zespołu został wydany po krótkiej pracy w marcu 1996 pod nazwą "Pora rockować!" i przyniósł wielkie zainteresowanie po latach dominacji grunge'u. Czysty metal znowu stał się popularny, a grupę przyjęło do siebie największe wydawnictwo rockowe kraju Spamowy Rock!. Nawet debiutowy album Blabijaczy z byłym perkusistą Spamianny na czele nie zdołał powstrzymać młodzików, którzy wygrali pod koniec roku statuetkę najlepszego zespołu rockowego Spamo Wiki.

Prace nad nową płytą Racking Time zaczęła się krótko po wydaniu pierwszej, ale produkcja przedłużała się i przedłużała, głównie z powodu nieobecności Klaudiusza, który przygotowywał swój ślub w studiu. Zaczynając rok 1997, album nadal był daleko od skończenia, a groźba przegrania z Blabijaczami była duża. Męcząca praca i zniecierpliwienie Spamowego Rocka odbiła się na zdrowiu członków, co spowodowało że Włodek odszedł z zespołu w kwietniu.

Po odejściu z Racking Time, Kręt za swoje pieniądze założył sklep spożywczy, który w następnych latach rozrósł się do średniej sieci sklepów.

W 2013 został aresztowany pod zarzutem gwałtu, który miał dokonać na swojej 21 letniej pracownicy w 2005. Włodzimierz przyznał się do winy i został skazany na 50 lat więzienia.

31 sierpnia 2018 mial miejsce atak na Spamo Wiki, a Włodek był jedną z jego ofiar.

Życie prywatneEdytuj

W 1998 ożenił się z Agietą Spalonską (ur. 1976), z którą ma córki Niewrawę (ur. 1999) i Saklinę (ur. 2004). Agietą rozwiodła się z mężem kiedy ten poszedł do więzienia i obecnie mieszka na jakiejś wiki o anime.

Miał starszego brata Macieja (1974-2018)