FANDOM

Witkus Spomen - dzierżawca wschodniego Spamnowska w latach 1178-1199 oraz władca Spamo Wiki po zniesieniu rozbicia dzielnicowego w latach 1199-1230. Pierwszy władca, który ustanowił oficjalny system dynastii w kraju.

BiografiaEdytuj

Wiktus Spomen urodził się gdzieś w grudniu 1152, jako syn Magrusa Spomena oraz jego nieznanej z imienia żony. Jego ojciec dzierżawił wschodnią część Spamnowska i z każdym dniem walczył o przeżycie dzielnicy.

W 1178 Magrus zmarł, a Wiktus przejął po nim dzielnicę, która była w totalnym dołku. Młody Spomen, żeby przewrócić sytuację na swoją korzyść, zawarł fuzję z dzierżawcą zachodniego Spamnowska (którego imienia nie znamy) i obaj razem rządzili całym miastem.

Jednak ambicje Wiktusa wykraczały poza to, więc zawarł kilka sojuszy z pobliskimi dzielnicami by mieć więcej pieniędzy a następnie zabił swojego koleżkę by kontrolować całe Spamnowsko. Dzięki kasie od przyjaciół mógł zainwestować w lepsze narzędzia rolnictwa, które było głównym zawodem w jego dzielnicy, a w razie ataku sojusznicze dzielnice go chroniły.

W 1182 bezpotomnie zmarł dzierżawca jednej z sojuszniczych dzielnic, a więc kiedy panował tam chaos to Wiktus szybko dołączył ją do swoich ziem. To wtedy zaczął poważnie myśleć nad zjednoczeniem Spamo Wiki.

Żeby to szalone przedsięwzięcie się udało, Spomen skonsultował to ze swoimi ziomkami, którzy byli całkiem podekscotywani na koniec wielkiego strachu za każdym razem kiedy inne państwo zaatakuje. Przez następne lata Wiktus zbierał ludność, której opcja zjednoczenia pasowała, zabijał bardziej podejrzanych dzierżawców dzielnic, które brał dla siebie oraz zawierał sojusze z innymi "liderami" by ich rozgryźć.

Takie radykalne działania oczywiście przysporzyły Wiktusowi wielu wrogów, z czego kilku z nich w 1196 zostawiło dla niego mocną wiadomość gwałcąc i dekapitując jego ukochaną córkę Waniennę. To wtedy przyszły władca uznał że nie ma co się walić i, z dużą częścią Spamo pod kontrolą i silną armią, siłą brał kolejne dzielnice dla siebie.

W 1199 Wiktus ostatecznie wziął ostatnią dzielnicę, która broniła się przez 6 miesięcy i ogłosił się jedynym liderem kraju. Ustanowił także system dynastii dla swoich potomków.

Przez następne lata Wiktus rozwijał Spamo, zwłaszcza armię i pokazywał że państwo wróciło do swojej dawnej glorii, demonstrując to naprzykład na Spamopedii. Spamo Wiki szybko wróciło na swoją pozycję w top 3 państw kontynentu.

W 1212 zerwał sojusz ze Spamowanko.

W 1229, po 30 latach panowania, Wiktus który czuł zbliżającą się śmierć postanowił postawić sobie ostatnie wyzwanie - przejęcie Spammingy Wiki, które kilkadziesiąt lat wcześniej pokonało i upokorzyło Spamopedię. Zaatakował państwo w listopadzie, a w kwietniu 1230 zmarł. Jego syn Mind przejął po nim władzę.

W retrospekcji, Wiktus Spomen jest uznawany za jednego z najwybitniejszych władców Spamo Wiki, który zjednoczył kraj i przywrócił jego dawną chwałę.

Życie prywatneEdytuj

Ok. 1173-1174 poślubił Spalominę Marzenko (ok. 1151-1226), z którą miał dwójkę dzieci - córkę Waniennę (1175-1196) oraz syna Minda (1179-1261), przyszłego władcę Spamo.