FANDOM

Wrzesław Spokrat - basista i wokal wspomagający Żelaznego Spamu od 2002.

BiografiaEdytuj

Wrzesław Spokrat urodził się 19 lipca 1978 roku jako trzeci syn śmieciarza Wiktora (1954-2006) i sprzątaczki w biurze Mirosławy (1955-1984). W 1984 jego matka została zgwałcona przez jej szefa, a krótko po tym popełniła samobójstwo.

W 1985 Wrzesław został zapisany do Szkoły Podstawowej nr. 7, gdzie po nim cisnęli bo był biedny. Zabierali mu nawet śniadanie dopóki jego starsi bracia się o tym nie dowiedzieli i spuścili wp***l jego zastraszaczom.

W 1991 poszedł do Międzynazjum nr. 15 i w tym samym roku zaczął grać na basie by się wyładować po całym stresie szkoły. Choć nadal mu cisnęli ze względu na jego "depresyjny" wizerunek.

W 1994 skończył szkołę, a następnie poszedł do taniej szkoły zawodowej by mieć jakieś wykształcenie średnie, bo już wtedy wiedział że chce zostać muzykiem.

W 1997 zdał jakieś tam egzaminy praktyczne i skończył naukę, a następnie zaczął na poważnie szukać zatrudnienia w branży rockowej. Przez kilka lat chodził do różnych talent show, czasem dostając się daleko ale nigdy ani nie wygrał, ani publika się nim bardziej nie interesowała.

Żeby mieć pieniądze na życie, pracował dorywczo używając swojej wiedzy z zawodówki, ale i tak klepał biedę. W 2000 musiał sprzedać swoją pierwszą gitarę by dożyć do następnego miesiąca.

W drugiej połowie 2001 dał sobie ultimatum: Albo uda mu się znaleźć stałe zatrudnienie w branży muzycznej, albo zajmie się czymś innym. Kiedy wydawało się że wszystko stracone, to w grudniu Żelazny Spam przeprowadził casting na nowego perkusistę i basistę. Wrzesław, z niczym do stracenia zgłosił się na tego drugiego i.... dostał się! Razem z Landrzejem Portskim jako perkusistą

Z nowymi członkami i planami na wielki powrót, ŻS wydał niespodziewanie 2 single w styczniu 2002 i album "Żelazo jest mocne" w październiku tego samego roku. Ta kombinacja zagwarantowała grupie czwartą statuetkę najlepszego zespołu rockowego Spamo Wiki, a sam Spokrat dostał dodatkową pochwałę ze względu na jego mocne jakże że strzępienie strun na basie, porównywalne z pierwszym basistą Śmiertników. 

Wrzesław z pieniędzy za sprzedaże płyt wyciągnął z dołka swojego ojca i braci i kupił im duży dom w stolicy.

W latach 2003-2005 zespół pracował nad swoim największym albumem, "Dużo żelaza", a Wrzesław poza siedzeniem w studiu założył swój osobny kanał na Spamfilms gdzie uczył ludzi grania na basie.

Wydany w styczniu 2005 album był bardzo popularny i sprzedawał się świetnie, ale ostatecznie Żelazny Spam przegrał na gali z METALUSPOM i nie dostał statuetki

Także w 2005 miała miejsce gala najlepszych zespołów kontynentu, i ŻS, wysłany przez samego władcę Spamo Madeona Spameno zdobył 3. miejsce

W 2006 jego ojciec zmarł

W lipcu 2006, podczas pracy nad nowym albumem założyciel i wokal zespołu Jacek Spatelowy nagle ogłosil, że odchodzi na emeryturę i będzie zajmował się rolnictwem. Grupa musiała szukać nowego wokalu, który znaleźli dopiero w lutym 2007 - Gawła Sawzkiego

Po znalezieniu nowego piosenkarza zespół wydał swój szósty album we wrześniu 2007 o nazwie "Nowość z Żelazowni", który przyniósł zespołowi dawną chwałę i następną statuetkę. 

Niestety po wydaniu płyty, zespół ogłosił że idzie na hiatus z powodu frustracji i wypalenia się. Podczas tej przerwy, Wrzesław znalazł sobie żonę, miał dzieci i nadal nagrywał na Spamfilms.

W czerwcu 2018 Żelazny Spam nagle wrócił na scenę z albumem "Rockaspameno Żelazowo", a powrót kultowego zespołu ucieszył każdego fana rocka.

Ale 31 sierpnia zniszczono Spamo, więc nici z statuetki. Na szczęście cały Żelazny Spam zdołał uciec na Wszystko Ogółem.

W październiku 2019 grupa wydała album pt. "Spamy nadciągają!", który był średnim sukcesem bo rock nie był wtedy zbytnio popularny w WO, ale ŻS nadal był wysoko w gatunku.

2 czerwca 2020 zespół wydał Diss na Gerrego, który przez chwilę zajmował 1. miejsce w sprzedażach i spopularyzował rock na terenie Wszystko Ogółem.

W dniach 31.08-2.09 2020 w ramach popularyzacji metalu w Szkoła Wiki Żelazny Spam razem z innymi zespołami zagrał na wielkim koncercie w Stadionie Szkołów Rockets. W tym państwie to nawet drogi nie da się zakorkować, a w tych dniach stadion pękał w szwach, ludzie na rynku się nie mieścili, a ruch drogowy w centrum Szkołowa był coraz bardziej utrudniony, więc ludzie musieli przyjeżdżać nawet z drugiego końca Szkoła Wiki. Na koncercie zespół zagrał większość swojej dyskografii, w tym ich najdłuższą piosenkę "Etiuda do Życia", niegraną od 2007.  Z powodu tylu ludzi pod sceną, 1 września nie otworzono zdecydowanej większości szkół, a mimo że koniec koncertu przypadł na środę, to sam hetman zarządził przedłużenie wolnego o jeden dzień. Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/21 odbyło się tam dopiero 7.09, bo rozpoczynanie roku szkolnego w piątki nie ma sensu :P.

Obecnie, Wrzesław razem z resztą Żelaznego Spamu pracuje nad nowym albumem, który ma zostać wydany w 2021.

Życie prywatneEdytuj

W 2010 poznał swoją żonę Spieminę Polną (ur. 1984), z którą ma trójkę synów - Halopa (ur. 2012), Karona (ur. 2015) i Jemiesława (ur. 2017)

Miał piątkę braci - Spamnesa (1975-2018), Kamila (1977-2018), Macuna (1980-2018), Kapomira (1981-2018) i Czuana (1983-2018)